اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت معصومه بهترین الگوی دختران است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: عبادت و ولایت‌مداری از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت معصومه(س) است که می‌تواند الگوی ارزشمندی برای دختران جوان باشد.

حضرت معصومه بهترین الگوی دختران است
حجت‌‌الاسلام محمدرضا ضمیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از فرزندان بزرگوار امام هفتم است که منشا خیر و برکات زیادی برای مردم کشور و شهر قم شده است.
وی ادامه داد: شخصیت این بانوی گرامی ارزشمند است و از القابی مانند معصومه، کریمه، طاهره، حمیده و ... می‌توان به عظمت شخصیت ایشان پی برد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ایشان دارای مقام عصمت هستند و در حدیثی از امام رضا(ع) ثواب زیارت این بانوی گرامی را همسان با زیارت خود مطرح کرده‌اند.
حجت‌الاسلام ضمیری با اشاره به دلایل ورود حضرت معصومه(س) به قم عنوان کرد: علامه مجلسی در این زمینه اشاره دارند که یک سال بعد از زمانی که امام رضا(ع) را از مدینه به مرو انتقال دادند، حضرت معصومه (س) به شوق دیدار برادر از مدینه به جانب مرو حرکت کرده و در مسیر ساوه بیمار می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: ایشان در خانه موسی بن خزرج ساکن شدند و پس از 17 روز سکونت در این شهر وفات یافتند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ایشان مقامات ارزشمندی دارد و این امر در روایاتی که نسبت به زیارت ایشان وارد شده مشخص است.
حجت‌الاسلام ضمیری تصریح کرد: شخصیت حضرت معصومه(س) الگویی است که اگر دختران جامعه آن را عملی کنند از بهترین دختران و زنان هستند.
وی گفت: عفاف و حجاب، عبادت، ولایت‌مداری و ... از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت معصومه(س) است که می‌‌تواند الگوی ارزشمندی برای دختران جوان باشد.
استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به محل عبادت ایشان در بیت‌النور خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار اهل عبادت و معنویت بودند و دختران و زنان جامعه عشق به ولایت را می‌توانند از ایشان بیاموزند.
حجت‌الاسلام ضمیری عنوان کرد: حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت است، جنبه‌های روحی و معنوی ایشان بسیار رشد کرده است که در خودسازی و معنویت دختران مورد توجه است.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول