اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز؛

نخستین خانه سلامت روستایی در جنوب تهران راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: نخستین خانه سلامت روستایی در یکی از نقاط حاشیه ای منطقه 20 تهران راه‌اندازی شد.

نخستین خانه سلامت روستایی در جنوب تهران راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز نخستین خانه سلامت روستایی در دور افتاده‌ترین نقطه تهران با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ری راه‌اندازی شد.
شهردار ناحیه 7 شهرری در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اینکه این خانه سلامت در روستای غنی‌آباد احداث شده است، خاطرنشان کرد: این مرکز دارای مساحتی حدود 100 مترمربع و سه کلاس آموزشی است و کارگاه‌های سلامت، تشکیل کانون‌های مردمی، مهارت‌های زندگی، کمک‌های اولیه، بهداشت، مشاوره روانشناسی، تغذیه، آئین همسرداری، تست قند خون و دیابت از جمله خدماتی است که در حال حاضر به ساکنان این روستا ارائه می‌شود.
حسینی در ادامه با اشاره استقبال بسیار خوب ساکنان روستای غنی‌آباد و روستای اطراف آن از این مجموعه اظهار داشت: ساختمان این مرکز با پیگیری اداره اجتماعی ناحیه و دهیاری روستا از سوی یکی از خیرین اهدا شده و با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون ریال از سوی شهرداری بهسازی، تجهیز و راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه ناحیه 7 با وجود 14 روستا، مساحتی حدود 132 هزار متر مربع و جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر تاکنون از داشتن خانه سلامت محروم بوده است، افزود: پیش از افتتاح این مرکز، برنامه های آموزشی و فرهنگی شهرداری در حسینیه ها و مساجد روستاها برگزار می‌شد و در حال حاضر این خانه سلامت علاوه بر روستای غنی‌آباد 13 روستای مجاور را زیر پوشش قرار می‌دهد و راه‌اندازی آن موجبات رضایت اهالی را فراهم کرده است.
خانه سلامت روستای غنی‌آباد در شهرری، جاده امین‌آباد واقع شده است و  از ساعت 8 صبح تا 16 پذیرای مراجعان است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول