اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت ایدم خبر داد:

تولید 80 درصد قطعات موتورهای دیزلی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ایدم گفت: 80 درصد قطعات موتورهای دیزلی تولیدی در ایدم توسط تولید‌کنندگان داخلی تولید می‌شود.

تولید 80 درصد قطعات موتورهای دیزلی در کشور
معصوم نجفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 100 قطعه‌ساز در کشور قطعات مورد نیاز برای تولید و ارائه موتورهای دیزلی مورد نیاز خودروسازان داخلی و خارجی، با ما همکاری می‌کنند.
وی افزود: تولید 20 درصد باقی‌مانده در داخل نیز تنها به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی انجام نمی‌شود و از طریق شرکت‌های پوش آلمان، fdz چین و بهرات هند تامین می‌شود.
نجفیان با اشاره تولید سیلندر، سر سیلندر، ژاتون،میلنگ و میل سوپاپ در ایدم گفت: این قطعات به عنوان پنج قطعه اصلی موتورهای دیزلی در ایدم تولید و بر روی محصولات این شرکت نصب می‌شود.
نجفیان اظهار کرد: در نیمه دوم امسال هر ماه شاهد تولید 600 دستگاه موتور 355 و 100 دستگاه موتور 357 که جزو محصولات طراحی و تولید شده در ایدم است، خواهیم بود.
وی فروش قطعات یدکی به ارزش 100 میلیارد ریال را از دیگر برنامه‌های مجموعه تحت مدیریت‌اش عنوان کرد و گفت: در واحد مهندسی تحقیق و توسعه ایدم تلاش می‌شود تا موتورهای تولیدی در این شرکت از نظر سطح آلایندگی به استانداردهای یورو 3 و یورو 4 که جزو استانداردها روز دنیا و اروپا ارتقا یابند که اقدامات اولیه در این زمینه با موسسه اسپانیایی EDI صورت گرفته است.
این فعال عرصه صنعت کشور اضافه کرد: برای حضور در بازارهای جهانی باید مجهز به این استانداردها باشیم و با توجه به نبود استاندارد یورو چهار در ایران پیش‌بینی می‌شود ایدم نخستین گام را در کشور در این زمینه با موفقیت بردارد.
شرکت ایدم در سال 1350 به بهره‌برداری رسیده و سهامدارن اصلی این شرکت ایران خودرو دیزل، دایملر آلمان و ایران خودرو به ترتیب با 47.5 ، 30 و 22.5 درصد هستند که در حال حاضر بیش از پنج نوع موتور دیزلی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارائه می کند و اشتغال‌زایی این مجموعه نیز به طور مستقیم بیش از یک هزار نفر و به صورت غیرمستقیم بیش از 3 هزار ‌نفر است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول