اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث آذربایجان‌شرقی:

مقبره خسته قاسم یادبود عارف شهیر آذربایجانی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مقبره خسته قاسم تیکمه‌داش شهرستان بستان‌آباد یادبود عارف و شاعر شهیر آذربایجانی است.

مقبره خسته قاسم یادبود عارف شهیر آذربایجانی است
تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بستان‌آباد اظهار داشت: قدمت این مقبره دوره متاخر است اما این شاعر در دوره افشاریه می‌زیسته است. 
وی محوطه‌سازی را یکی از اقدامات در حال اجرای این مقبره عنوان کرد و گفت: سال گذشته بیش از 350 میلیون ریال اعتبار برای محوطه‌سازی و ایجاد راه دسترسی از شهر به بقعه هزینه شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: در سال 83 ساخت این مقبره آغاز و زیربنای موجود به تدریج تکمیل شد.
محمدی اظهار داشت: تسطیح و زیرسازی محوطه اثر و اجرای نقشه محوطه، ایجاد فضای سبز مناسب و مسیرهای پیاده راه دسترسی از جمله اقدامات انجام یافته در این بقعه به شمار می‌رود.
وی طرح مقبره را کاملا سنتی دانست و گفت: مقبره خسته قاسم شامل یک ورودی و گنبدخانه‌ای هشت ضلعی است.
محمدی با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن نام مشاهیر و ادبای آذربایجانی گفت: ادبا و عرفای هر کشوری، بخشی از تاریخ آن کشور و نشانگر غنای فکری و رفتاری و اعتقادات مردم آن سرزمین هستند که ما موظف هستیم نام و یاد این میراث های گرانبها را زنده نگاه داریم.
شهرستان بستان آباد در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی قرار گرفته و فاصله مرکز این شهرستان با تبریز 55 کیلومتر است که کاروانسرای الخلج، پل‌های سعید‌آباد و مقبره خسته قاسم در زمره شاخص‌ترین آثار این شهرستان قرار دارند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول