اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

نهضت کشورهای عربی رنگ و لعاب آمریکایی گرفته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: نهضت کشورهای عربی رنگ و لعاب آمریکایی گرفته و این وظیفه علما و دانشمندان و فرهیختگان جامعه اسلامی است که این نهضت‌ها را رهبری کنند.

نهضت کشورهای عربی رنگ و لعاب آمریکایی گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی در نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان که در مسجد جامع شهر برگزار شد، بیان داشت: انسان برای بندگی و عبادت خلق شده است و باید در راستای بندگی و عبادت همه تلاش خود را به کار ببندد تا به جایگاه رفیع و والای انسانیت برسد.  

* عبادت مقدمه بندگی است
وی افزود: با تأمل و تدبر در آیات قرآن و آیات و احادیث این معنا به دست می‌آید که عبادت مقدمه بندگی است و عبادت وسیله‌ای برای ارتقای انسان و رسیدن به مقام شامخ بندگی است. 
اسماعیلی با بیان اینکه میان عبادت و عبودیت تفاوت وجود دارد، بیان داشت: برخی افراد سال‌ها به عبادت می‌پردازند، ولی زمانی که پای بندگی و عبودیت به میان می‌آید، دچار لغزش و سقوط می‌شوند.
خطیب جمعه گلپایگان ادامه داد: نمونه بارز لغزش در عبادت، ابلیس است، ابلیس 6 هزار سال عبادت خدا کرد، اما زمانی که پای بندگی به میان آمد، لغزید و دستور خدا را زیر پا گذاشت، بنابراین بین عبادت و عبودیت تفاوت وجود دارد و امید است عبادت‌های ما به عبودیت منتهی شود.
امام جمعه گلپایگان در ادامه به انواع عبادت اشاره کرد و گفت: عبادت انواع مختلفی دارد، عبادت باید آگاهانه، خالصانه و فقط در راه خدا انجام شود و عاری از هر نوع شرک و ریا باشد.
اسماعیلی به دهه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: دهه کرامت با میلاد با سعادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و با ولادت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد و باعث افتخار ایرانیان است که زیارت‌گاه این دو خواهر و برادر بزرگوار در این کشور قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: امامزادگان منشا عظیم برکت هستند و باید مقام امامزادگان را محترم بشماریم و صحن و سرای آن‌ها را طوری که درشان آن‌ها است، بازسازی کنیم و بدین وسیله ارادت خودمان نسبت به آن‌ها را نشان دهیم.
 
*سخنان رئیس جمهور حرف دل ملت ایران بود
اسماعیلی در ادامه به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در سازمان ملل حرف دل مردم ایران و ملت‌های مسلمان را بیان کرد که هیچ وقت این سوالات در طول تاریخ مطرح نشده بود و اگر هم مطرح شده بود، پاسخی به آن داده نشده است.
خطیب جمعه گلپایگان یادآور شد: استکبار جهانی و صهیونیست‌ها اهل گفت و گو و منطق و استدلال نیستند، ولی ما باید حرفمان را در مجامع بین‌المللی بیان کنیم، این سوالات آن‌ها را به تکاپو می‌اندازد و فرافکنی‌های زیادی را به وجود می‌آورد.
 
* نهضت کشورهای عربی رنگ و لعاب آمریکایی گرفته است
وی اظهار داشت: نهضت‌های اسلامی که در کشورهای عربی شکل گرفته بود با غفلت سران نهضت‌ها، رنگ و لعاب آمریکایی گرفته است.
اسماعیلی ادامه داد: امروز روز حضور علما و دانشمندان و فرهیختگان جامعه اسلامی است که این نهضت‌ها را رهبری کنند و انقلاب را به جایی برساند که بعد از این همه زندانی و شهید، انقلابشان بدست دیگران نیفتد.
وی با اشاره به حضور آمریکائیان در عراق گفت: آن‌ها به عراق آمدند تا صدام را نابود کنند ولی در کنار آن، صدها دام برای این کشور باز کردند و سرمایه ملت عراق را به تاراج بردند، کشورهای اسلامی باید مراقب باشند که نهضت و رستاخیزی که به وجود آوردند توسط آمریکا و استکبار جهانی مصادره نشود.
وی همچنین به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی امنیت و نظم را به ارمغان می‌آورد، سه هزار نفر از نیروهای انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شده‌اند و اگر این سبز پوشان نبودند ما امروز به راحتی نمی‌توانستیم زندگی کنیم.
وی در ادامه به معضل بد حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: گلپایگان شهر علما و مراجع تقلید است و نباید شاهد بد حجابی در سطح شهرستان باشیم.
خطیب جمعه گلپایگان با تذکر به بدحجابان گفت: آن‌ها بدانند که با این کار آب به آسیاب دشمن و استکبار جهانی می‌ریزند و ارزش‌های انقلاب اسلامی و خون شهیدان را پایمال می‌کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول