اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرضا:

انتخابات عاملی برای بداخلاقی اجتماعی نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرضا گفت: انتخابات یک موضوع الهی است، اما نباید به عاملی برای گسترش بد اخلاقی در سطح جامعه تبدیل شود.

انتخابات عاملی برای بداخلاقی اجتماعی نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا حجت الاسلام والمسلمین یحیی رهایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرضا افزود: حفظ تقوا به عنوان یک اصل مهم در حوزه دین مطرح است و همگان موظف به رعایت آن در تمامی شئونات زندگی هستند.
وی ادامه داد: تقوا برای انسان مانند یک قلعه مستحکم می‌ماند که با پناه بردن به آن از هر شری در امان خواهد بود.
امام جمعه شهرضا با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند موضوع انتخابات در جامعه ما به عنوان یک موضوع مهم والهی مطرح است، اما دلیلی ندارد به خاطر کسب پست و مقام توسط دیگران، خود را آلوده به گناهان بزرگ کنیم.
خطیب جمعه شهرضا از نقش وسایل ارتباطی و رسانه ها در تکامل بشر نیز سخن گفت و تصریح کرد: در دنیای امروز رسانه‌ها نقش بسزایی در تکامل بشر دارند، اما متاسفانه در برخی موارد به عاملی برای گسترش و ترویج بی بند و باری در جامعه تبدیل شده و محیط اجتماع را به بی‌اخلاقی سوق می‌دهد.
رهایی با تشریح اهمیت اخلاق‌گرایی در حوزه مسایل مالی افزود: انسان‌ها باید بر تمامی مسائل مالی خود نظارت داشته باشند و اختلاسی که به تازگی ابعاد آن مطرح شده است نیز منبعث شده از تسلط شیطان برنفس انسان‌هاست، چرا که این افراد نتوانستند در برابر وسوسه پول از خود مراقبت کنند و این‌گونه به تاراج اموال مردم کردند.
وی اضافه کرد: اگر در جامعه اسلامی به مقوله نظارت بیشتر اهمیت داده شود، دیگر شاهد چنین دست اندازی هایی به اموال مردم نخواهیم بود.
امام جمعه موقت شهرضا در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به  8 مهرماه سالروز شهادت سرداران بزرگ اسلام افزود: حفظ روحیه دفاعی در سطح جامعه همواره می‌بایست مد نظر باشد و با تقویت و تشویق جوانان در زمینه نظامی قدرتمند باشیم.
وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر خاطر نشان کرد:از دیدگاه قرآن دختران دارای جایگاه و مقام والایی هستند و این موضوعی است که در دوران جاهلیت رعایت نمی‌شد.
نماینده ولی‌فقیه در شهرضا با تبیین نقش پیامبر اکرم (ص) در زمینه بهبود جایگاه دختران در جامعه افزود: در روزگاری که زنده به گور کردن دختران به یک فرهنگ تبدیل شده بود، پیامبر اکرم(ص) با همت و پشتکار، درصدد محو این دیدگاه اشتباه و شیطانی برآمدند و دختر را کوثر نامیدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول