اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت طبس:

برنامه‌های صداوسیما مطابق اسلام باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت طبس گفت: جامعه ما اسلامی و شیعی است و باید صدا و سیما با تهیه و پخش برنامه‌های متناسب، در راه گسترش اسلام گام بردارد.

برنامه‌های صداوسیما مطابق اسلام باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام احمد مودب در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و ایام دهه کرامت، همچنین تبریک پیشاپیش ولادت باسعادت ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، اظهار کرد: یکی از زمینه‌هایی که بشر را به سوی تباهی و نابودی می‌کشاند، پیروی از هوا، هوس و شهوات و نادیده گرفتن عقل است.
وی با بیان اینکه اگر شهوت بروز کند به همان میزان عقل فروکش خواهد کرد، افزود: البته شهوت اثرات مثبتی نیز دارد اما نباید بر وجود انسان حاکم شود و بر همین اساس هیچ دینی را نمی‌یابیم که شهوت افسارگسیخته و آزاد را تایید کند بلکه همه ادیان آمده‌اند تا شهوت را به کنترل عقل درآورند.
خطیب جمعه موقت طبس، ادامه داد: پرورش روح انسان بدون محدود کردن و کنترل شهوات امکان‌پذیر نیست و نه‌تنها نمی‌توان با کنار گذاشتن حجاب، حیا و روابط الهی و انسانی، به اوج کمال رسید بلکه حتی چنانچه روابط و شهوات به صورت افسارگسیخته در بیاید تفاوتی بین انسان و حیوان وجود نخواهد داشت.
وی، تصریح کرد: به‌طور قطع باید حجاب، حیا و قیودی برای کنترل شهوت وجود داشته باشد اما متاسفانه امروز چه از نظر افرادی که متدین‌ نیستند و چه حتی از نظر متدینان جامعه ما، موضوع حجاب کم اهمیت شده و مردم نسبت به این موضوع که قیود شرعی به نفع بشریت است توجیه نیستند.
امام جمعه موقت طبس، گفت: افراد و خانواده‌هایی که به موضوع عفاف و حجاب اهمیت نمی‌دهند، یا بی خیال‌اند و یا دشمنان با تبلیغات گوناگون مانند پخش فیلم‌های مختلف از طریق ماهواره توانسته این باورهای اشتباه را به آنها القا کند که حجاب بی‌فایده و دست‌وپاگیر است، در حالی که کمرنگ شدن حجاب بلاهای خانمان‌سوز زیادی را برای بشریت به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه اگر شهوت بروز کند تا تخلیه نشود امکان کنترل آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین راه‌های کنترل شهوت، پوشش مناسب است و نتیجه پوشش نامناسب، قربانی شدن زنان، تنزل شأن و شخصیت زنان، سست شدن بنیان خانواده‌ها، کاهش علاقه زن و شوهر نسبت به یکدیگر و قرار دان دائمی مردان در حالت تحریک احساسات و شهوات است.
مودب اضافه کرد: رعایت قوانین اسلام به نفع بشریت و ضامن حفظ حرمت و حقوق مرد و زن و گسترش صفا و صمیمیت خانواده‌هاست که لازم است زنان و دختران، حضرت فاطمه معصومه(س) را الگوی خود قرار داده و با نگه داشتن عفت و عصمت خود، از اینکه وجودشان صرف تحریک جامعه شود جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: ساده‌ترین راه مبارزه بیگانگان با دین، گسترش برهنگی و ترویج فساد جنسی است و بر این اساس حداقل باید صدا و سیمای ما با دارا بودن استاندارد اسلامی، از پخش برنامه‌های خلاف شرع خودداری کند و باورهای غلط حجاب را باطل کند.
خطیب جمعه موقت طبس ادامه داد: مسئولان و دست‌اندرکاران صدا و سیما نگران نباشند زیرا آنهایی که عقایدشان با مبانی اسلامی سازگار نیست ماهواره در اختیار دارند، بنابراین باید همه امکانات رسانه‌ای صدا و سیما به صورت هدفمند در راه گسترش اسلام به کار گرفته شود که این شدنی است.
وی یادآور شد: البته گام‌های خوب و بلندی نیز در صدا و سیما برداشته شده و برنامه‌های مطلوبی نیز تهیه و پخش شده که جای تقدیر دارد.
امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود یاد سرداران شهید حادثه سقوط هواپیمای نظامی ارتش از جمله شهیدان فکوری، فلاحی و نامجو را گرامی داشت و گفت: با ارزش‌تر از جهاد با جان و مال در راه خدا وجود ندارد و سعادت دنیا و آخرت در گرو گسترش فرهنگ جهاد و شهادت است.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ بنابر اعلام ستاد اقامه نمازجمعه شهرستان طبس، نمازجمعه هفته آینده طبس 15 مهرماه به‌مناسبت میلاد پربرکت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در محل آستان مبارک برادر ایشان، امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) برگزار می‌شود.
انتهای پیام؛/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول