اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 20:

از روح معنوی و مذهبی شهر غافل نیستیم

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 از مسقف شدن صحن شرقی مصلای حضرت عبدالعظیم (ع) خبر داد و گفت: از روح معنوی و مذهبی شهر غافل نیستیم.

از روح معنوی و مذهبی شهر غافل نیستیم
مجتبی عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین افتخارات اهالی و مدیران ری هم‌جواری با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) است که به واسطه مقام شاخص این امامزاده عزیز، سال‌هاست ری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان قبله تهران مزین شده است. به همین منظور شهرداری منطقه به عنوان یک نهاد اجتماعی خدماتی وظیفه خود می‌داند تا خدمات ویژه‌ای را به زائران منطقه ارائه دهد.
اواخر سال گذشته در دیداری که شهردار تهران با تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) داشتند مسقف شدن صحن مصلی به عنوان یکی از اولویت‌های آستان اعلام شد و قالیباف نیز با توجه به اهمیت این موضوع اجرای طرح را در دستور کار مدیران شهرداری منطقه قرار داد و خوشبختانه با گذشت کمتر از چند ماه شاهد تحقق وعده شهردار تهران بودیم.
شهردار منطقه 20 نیز با اشاره به اهمیت موضوع گفت: در راستای پاسخ به مطالبات آستان و فراهم کردن شرایط مناسب برای رفاه حال نمازگزاران مسقف شدن صحن مصلی در اولویت برنامه‌های اجرایی شهرداری منطقه قرار گرفت و در طول چند ماه اخیر نیز مشاوران و طراحان، بررسی موقعیت و استفاده از سازه‌ای مناسب و ماندگار را در دستور کار خود قرار دادند و اکنون سازه‌هایی مشبک در صحن شرقی مصلی جانمایی شده است که 4 هزار متر از مساحت صحن را پوشش می‌دهد و نمازگزاران در شرایط آب و هوایی گرم و سرد به راحتی و بدون دغدغه خاطر می‌توانند به فریضه نماز جمعه بپردازند.
گفتنی است برای ممانعت از نفوذ آب در زمان بارش باران، چادرهای ضد آب سفارش داده شده است که به زودی بر روی سازه‌ها قرار می‌گیرد.
مجتبی عبدالهی خاطرنشان کرد: بر اساس تاکید مدیریت شهرداری تهران، توجه به موضوعات فرهنگی و مذهبی در راس برنامه‌های شهرداری مناطق تعریف شده است و سالانه اعتبار قابل توجهی برای ساماندهی، مرمت و احیای اماکن مذهبی مانند مساجد و حسینیه‌ها و برگزاری مراسم مذهبی در بودجه معاونت اجتماعی فرهنگی تعریف می‌شود که این نگاه مدیریتی ویژه سبب شده است تا مسئولان شهرداری علاوه بر کالبد و ساختار فیزیکی شهر به روح معنوی آن نیز توجه ویژه‌ای مبذول داشته باشند‌.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول