اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورایعالی سازمان جنگل‌ها و مراتع:

حفظ گونه‌های ارغوان مهمترین دغدغه سازمان جنگل‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس شورایعالی سازمان جنگل‌ها و مراتع در بازدید از دره ارغوان طرقبه گفت: حفظ گونه‌های ارغوان طرقبه مهمترین دغدغه سازمان جنگل‌ها است.

حفظ گونه‌های ارغوان مهمترین دغدغه سازمان جنگل‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه، عبادالله محمودی طالقانی رئیس شورایعالی سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور با حضور در این شهر و طی بازدید از منطقه گردشگری دره ارغوان مستقیما در جریان مسائل و مشکلات این پروژه قرار گرفت.
در این بازدید که نماینده مردم طرقبه شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی، رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی، رئیس منابع طبیعی استان و جمعی از مسئولان شهرستان طرقبه شاندیز نیز حضور داشتند، محمودی طالقانی ضمن بازدید از دره ارغوان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات احداث سد خاکی این منطقه قرار گرفت و در جهت حل مشکلات این پروژه، برنامه‌ریزی‌های لازم را به عمل آورد.
رئیس شورایعالی سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور درباره ویژگی‌های منطقه دره ارغوان تأکید کرد: در این منطقه نوعی گونه گیاهی کمیاب موجود است که در مجموع کشور به صورت لکه‌های کوچک و خیلی پراکنده با توجه به شرایط اقلیمی مستقر شده‌اند.
محمودی طالقانی خاطرنشان کرد: در ایران تنها جایی که به صورت گسترده و متمرکز از این نوع گونه گیاهی یافت می‌شود منطقه دره ارغوان طرقبه است.
وی افزود: اگر کشورهای پیشرفته چنین مکانی را در دسترس داشتند حداقل بهره‌ای که از آن می‌بردند، احداث پارک ملی و حفظ و نگهداری صحیح آن بود که امیدواریم ما نیز بتوانیم با مدیریت صحیح از این منطقه زیبا، حفاظت کنیم.
محمودی طالقانی افزود: گونه گیاهی ارغوان، فقط نیم درصد پوشش گیاهی کشور را شامل می شود و این مقدار سبب حساسیت سازمان جنگل‌ها و مراتع شده زیرا وظیفه این سازمان حفظ این‌گونه مراتع است.
وی بحث حفاظت از ارغوان‌های موجود در منطقه را از مهمترین بخش‌های اجرایی این پروژه دانست و افزود: با
برنامه‌ریزی‌ها و مطالعاتی که در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است، شرکت بخش خصوصی، موظف به کاشت 10برابری ارغوان به جبران ارغوان‌هایی که در این منطقه به زیر آب خواهد رفت شده است.
وی تصریح کرد: ما در سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور به دنبال این موضوع هستیم تا طرح مطالعاتی این پروژه با کمترین ایراد و مشکل آماده شود تا در آینده سبب نگرانی مردم و باغداران منطقه نشود.
در ادامه این بازدید محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره این پروژه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: ایجاد و احداث سد خاکی منطقه دره ارغوان با مدیریت بخش خصوصی در آینده اجرا می‌شود. 
نماینده طرقبه شاندیز و چناران در مجلس افزود: حساسیت در حفظ مراتع و گونه‌های گیاهی کمیاب باید در اولویت تصمیمات سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور قرار گیرد.
دهقان افزود: در منطقه طرقبه شاندیز، هر نقطه‌ای که موقعیت گردشگری مناسبی داشته باشد حتما پیگیر آن هستیم تا با حفظ مراتع و فضای سبز از ظرفیت و استعداد گردشگری آن منطقه بهترین استفاده را ببریم.
وی در پایان افزود: با توجه به آمار ورود مسافران و گردشگران در شهرستان طرقبه شاندیز، باید فضاهای گردشگری خود را بیشتر کنیم تا زمینه استفاده بهتر و راحت تر مسافران و زائران در این منطقه فراهم شود.
انتهای پیام،/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول