اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج:

بیداری اسلامی حاصل تفکرات ناب خمینی کبیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج گفت: بیداری و خیزش کنونی در جهان اسلام حاصل تفکرات ناب و اندیشه‌های بلند امام راحل است.

بیداری اسلامی حاصل تفکرات ناب خمینی کبیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان حدیثی از حضرت امیر (ع) اظهار داشت: تقوا مهم‌ترین و محکم‌ترین وسیله برای پیوند انسان به پروردگار است.
وی گفت: تقوا سپری در برابر خطرات و عذاب‌های دردناک است که انسان‌های منحرف باید با تغییر شیوه خود را به ملاک های تقوا نزدیک کنند.
خطیب جمعه یاسوج به سه نعمت که در به متقیان در آخرت از سوی پروردگار هدیه می‌شود اشاره کرد و گفت: نعمت امنیت و آسایش خاطر بارزترین نعماتی است که نصیب انسان سالم و متقی می‌شود.
این مسئول به دومین نعمت بزرگی که در آخرت مشمول متقین می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: نعمت مادی از دیگر نعمات خداوندی به متقین است که آنها در بهترین حالت در باغ‌ها و چشمه‌های بهشتی در ناز و تنعم به سر خواهند برد.
حسینی نعمت لباس فاخر را سومین موهبت خدادادی به متقین دانست و ادامه داد: لباس خوب زینت انسان است که در آن دنیا حریر‌های بهشتی بر تن متقیان پوشیده خواهد شد.
امام جمعه یاسوج در خطبه دوم با ذکر حدیثی از حضرت علی (ع) و با تبریک هفته حج بیان داشت: حج عزت اسلام است و خداوند آن را واجب کرده تا عظمت اسلام حفظ شود.
وی به بیان حدیثی از حضرت نبی اکرم گفت: هر نعمتی را که انسان خرج کند حتی در راه حق مورد سؤال قرار می‌گیرد مگر در دو مورد که یکی مبارزه و جهاد با دشمنان و دیگری در رابطه با هزینه‌های حج بوده که در مناسک معنوی حج خرج می‌شود.
این مسئول ادامه داد: همان گونه که سرکوب دشمن واجب است حج نیز همچون جهادی است که بر مسلمانان مستطیع لازم و واجب است و نباید در این زمینه غفلت شود.
خطیب جمعه یاسوج با تبریک هفته نیروی انتظامی به فرماندهان و پرسنل همیشه بیدار این نیرو در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: تقدیر کردن از سبزپوشان بصیرت‌مند نیروی انتظامی به منزله احترام به کسانی است که برای آسایش و امنیت این ملت شب و روز ندارند.
وی با بیان اینکه بیداری اسلامی هم‌اکنون سراسر جهان را فرا گرفته متذکر شد: جوانان بحرینی و تونسی و مصری و یمنی خون خود را در این راه نثار اسلام کرده‌‌اند که ریشه دین الهی را محکم‌تر از گذشته کنند.
حسینی در پایان اذعان داشت: همه اینها یک الگو دارند که الگوی آنها به پای ملت شریف ایران نوشته شده و زعامت آن بر عهده مقام معظم رهبری است و ریشه در تفکرات ناب و اندیشه‌های والای خمینی کبیر دارد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول