اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

عضو این کمیسیون در گفت‌وگو با فارس خبر داد

30جلسه کمیسیون اصل90 درباره اختلاس بزرگ/ اعلام نتیجه تا 2 روز دیگر

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه کمیته بررسی کننده اختلاس تاکنون بیش از 30 جلسه با نهادهای مختلف برگزار کرده است، گفت: فرصت 15 روزه کمیته برای ارائه نتایج بررسی‌هایش 10 مهر به پایان می‌رسد.

30جلسه کمیسیون اصل90 درباره اختلاس بزرگ/ اعلام نتیجه تا 2 روز دیگر
سید فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به کمیته تشکیل شده در کمیسیون متبوعش برای بررسی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، اظهار داشت: حسین فدایی نماینده تهران و غلامرضا اسداللّهی نماینده تربت‌جام اعضای این کمیته هستند که تاکنون بیش از 30 جلسه با حضور دستگاه‌های مختلف مرتبط با این امر و برخی وزارتخانه‌ها برگزار کردند.

وی افزود: از روزی که کمیسیون اصل 90 از سوی مجلس مأمور رسیدگی به این موضوع شد، در همان روز کمیسیون اقدام به تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع مهم کرد و در همان روز نامه‌ای را به سازمان‌ها و نهادهای مختلف که به نوعی می‌شد از آنها در این زمینه اطلاعاتی کسب کرد و به نوعی مرتبط با این امر بودند، ارسال کرد که در آن نامه سؤالات جامعی در زمینه اختلاس سه هزار میلیاردی مطرح شده بود.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه این نامه به ادارات و وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت اطلاعات، دادگستری، اقتصاد، دیوان محاسبات کل کشور و بانک‌های ملی و صادرات و سایر بانک‌های درگیر در این موضوع ارسال شد، گفت: کمیسیون به این سازمان‌ها و ادارات 48 ساعت فرصت داد تا پاسخ این نامه را به کمیسیون ارسال کند که اکثر سازمان‌ها و نهادها پاسخ دادند.

موسوی همچنین گفت: آقایان فدایی و اسداللّهی با تعدادی از کارشناسان زبده و خبره خود در کمیسیون اصل 90 موضوع اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را با تشکیل بیش از 30 جلسه مورد بحث و بررسی قرار دادند و واقعاً در این زمینه کار کردند.

به گفته وی، روزی که این کمیته تشکیل شد، مقرر شد کمیته مسئول بررسی اختلاس سه هزار میلیاردی نتایج بررسی خود را ظرف 15 روز به کمیسیون اعلام کند که این فرصت یکشنبه هفته آینده (10مهر) به پایان می‌رسد.

این نماینده مجلس همچنین متذکر شد: کمیسیون کار جدی را در این زمینه آغاز کرد و امیدواریم نتیجه آن به گونه‌ای باشد که بتوان مشکلات به وجود آمده در نظام بانکی مانند موضوع امنیتی تا حدودی حل شود.

سید فاضل موسوی در خاتمه یادآور شد: تاکنون برخی از جلسات کمیته با حضور همه اعضای کمیسیون اصل 90 نیز برگزار شده است که می‌توان به جلسه هفته گذشته اعضای کمیسیون با حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات اشاره کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول