اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/معاون سینمایی وزیر ارشاد مطرح کرد:

حضور کمرنگ مردم در سینماها / ساخت سالانه یک فیلم دفاع مقدس در خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون سینمایی وزیر ارشاد سالن‌های سینما را مشکل کل کشور خواند و گفت: دسترسی آسان به فیلم به علت وجود تکنولوژی‌های جدید و حضور کمرنگ‌تر در سینما‌ها، از عمده مشکلات سالن‌های سینما در کل کشور است.

حضور کمرنگ مردم در سینماها / ساخت سالانه یک فیلم دفاع مقدس در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جواد شمقدری در مراسم نمادین کلید خوردن فیلم سینمایی «مرغابی دشت سرخ» و جشن بزرگ روز سینما در اهواز اظهار داشت: دفاع مقدس هویت و فرهنگ ما است و بیانگر استقلال و عزت و شرف ما به دنیا است و کار کردن در این عرصه موجب ایجاد حس افتخارآفرینی و امید بخشی به آینده‌ای روشن‌تر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه فیلم دفاع مقدس را باید در همه ابعاد گسترش داد، افزود: به دلیل تلاش دشمنان از یک سو برای کمرنگ کردن دفاع مقدس و نیز تلاش گروهی دیگر برای تحریف آن، گسترش و توسعه فیلم‌های دفاع مقدس ضروری تلقی می‌شود.
شمقدری بیان کرد: کارگردان این فیلم، از برجسته‌ترین کارگردانان استان و کشور است که انتظار می‌رود ایشان تمام توان خود را برای ساخت این فیلم بگذارند و ما نیز کمک‌های لازم را برای ساخت این فیلم خواهیم کرد.
معاون سینمایی وزیر ارشاد تاکید کرد: باید کمک شود تا سالانه یک فیلم دفاع مقدس، در خوزستان ساخته شود تا بتوان در جذب سرمایه‌گذار و تولید بیشتر فیلم موفق‌تر عمل کرد.
در ادامه مراسم از کارکنان و عوامل سینمایی و سینماگران استان تجلیل شد.
همچنین در این مراسم فیلم سینمایی «مرغابی دشت سرخ» با روایت زندگی سردار علی هاشمی با حضور معاون سینمایی وزیر ارشاد، در اهواز کلید خورد.
شهید هاشمی در دوران دفاع مقدس توانست قرارگاه نصرت را در منطقه هورالهویزه راه اندازی کند و با مطالعات و تحقیقاتی که از این منطقه داشت شرایطی را فراهم کرد که پس از چند عملیات ناموفقی که ایران در جبهه داشت شرایط جبهه‌ها را به نفع کشور تغییر دهد و در این زمان سپاه به این نتیجه رسید که می‌تواند از منطقه هوالهویزه عملیاتی را به سمت مواضع ارتش بعثی برای تصرف جاده اماره- بصره انجام دهد و منطقه وسیعی را به تصرف دربیاورد تا از این طریق فشار بر ارتش عراق افزایش یابد.
در شرایطی که عملیات‌های نظامی ایران به بن بست رسیده بود قرارگاه نصرت توانست منطقه هورالهویزه و جزایر مجنون را برای عملیات آماده کند. شهید علی هاشمی و همراهانش در قرارگاه نصرت کار بزرگی را انجام دادند و یکی از عملیات‌های بزرگ جنگ در سوم اسفند سال ۶۲ در این منطقه به اجرا در آمد که نام «خیبر» را به خود گرفت و در سال بعد (۶۳) نیز عملیات دیگری در این منطقه به نام «بدر» انجام شد. در واقع یکی از جبهه‌های فعال عملیاتی ایران علیه رژیم بعث عراق منطقه هورالهویزه بود که شهید علی هاشمی آن را طراحی کرد.
 در روزهای آخر جنگ ارتش عراق حملات خود را به جبهه‌های ایران آغاز کرد و در پی حمله‌ای که عراق در پشت قرارگاه نصرت داشت شهید علی هاشمی و تعدادی از دوستانش به این منطقه عزیمت کردند و ظاهرا در داخل هور مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفته و در خود هور به شهادت می‌رسند و دو سال قبل پس از ۲۲ سال بقایای پیکر وی به همراه تعدادی دیگر از شهدا به میهن بازگشته است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول