اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نور:

سازمان آتش‌نشانی نور تاسیس شود

خبرگزاری فارس: شهردار نور خواستار تاسیس سریع‌تر سازمان آتش‌نشانی در شهرستان نور شد.

سازمان آتش‌نشانی نور تاسیس شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، جبار فرجی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم روز آتش‌نشانی و ایمنی در محل ساختمان آتش‌نشانی این شهر که با حضور مسئولان شهرستانی، پیشکسوتان آتش‌نشان، پرسنل آتش نشانی و ایمنی و دیگر پرسنل برگزار شد با اشاره به پیگیری‌های انجام شده درباره تاسیس سازمان آتش نشانی نور خواستار تسریع در این امر شد.
شهردار نور با اشاره به در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین‌آلات روز دنیا اظهار داشت: توان استفاده از این تجهیزات نیز باید در شهرداری نور به اندازه کافی مهیا شود و این امر نیاز به آموزش تمام ظرفیت نیروی انسانی این شهرداری است.
وی تصریح کرد: تمامی 150 پرسنل حال حاضر شهرداری و آیندگان نیز باید امر آموزش را جدی بگیرند و نحوه استفاده از این تجهیزات را فرا گیرند تا در صورت لزوم همگان بتوانند خدمات رسانی کنند.
فرجی خدمات امداد و نجات واحد ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری نور را در حد شهرستان اعلام کرد و افزود: خدمات این واحد مختص شهر نور نیست و علاوه بر شهرهای همجوار مانند چمستان و بلده در مواقع ضرور به شهرستان‌های همجوار نیز خدمات ارائه می‌کند.
شهردار نور در ادامه از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی ساختمان شماره دو آتش‌نشانی نور خبر داد و گفت: در احداث این ساختمان زیرساخت‌های مونیتورینگ شهری هم دیده شده است.
 وی از انجام 183 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: حوادث رخ داده فوتی نداشته و فقط دو مجروح اعلام شده است.
شهردار نور خاطرنشان کرد: از مجموع عملیات انجام شده 112 مورد در شهر نور، 51 مورد در شهرهای همجوار و 20 مورد نیز در روستاها بوده است.
فرجی عملیات اطفای حریق انجام شده را 11 مورد مسکونی، هفت مورد تجاری، یک مورد آموزشی، 10 مورد پارک جنگلی، 8 مورد باغ نهال و مزرعه، دو مورد تابلوی توزیع برق، شش مورد ترانس برق، دو مورد دامداری و انبار کاه و 21 مورد متفرقه اعلام کرد.
وی عملیات امداد و نجات را نیز یک مورد سقوط در چاه، چهار مورد آسانسور، یک مورد سقوط از ارتفاع، 28 مورد تصادف خودرو، 9 مورد دفع حیوانات وحشی و 43 مورد سایر خدمات ذکر کرد.
شهردار نور علت حوادث را نیز یک مورد نشت گاز شهری، یک مورد نشت مواد نفتی، هفت مورد اتصالی برق شهری، 18 مورد بی‌احتیاطی و دو مورد عمدی اعلام کرد.
علیرضا اسدیان رئیس شورای شهر نور نیز در سخنان کوتاهی با تقدیر از عوامل آتش نشانی بر امر آموزش کارکنان تاکید کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول