اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط معاون کتابخانه‌های عمومی مازندران:

برنامه‌های دوره هفته کتاب مازندران تشریح شد

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام برنامه‌های هفته کتاب در مازندران از تشکیل ستاد هفته کتاب در اداره کل کتابخانه‌ها به مناسبت نوزدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

برنامه‌های دوره هفته کتاب مازندران تشریح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالحسین باقری در جلسه ستاد هفته کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی برای بالابردن سطح کتابخوانی در سطح شهرستان‌ها انجام می‌شد.
وی هدف از برگزاری این جلسه را معرفی  برنامه‌های پیشنهادی کتابخانه‌ها و بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های به اجرا درآمده در سالهای گذشته در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران انجام تبلیغات گسترده در استان برای کتاب و کتابخوانی، بازدید از کتابخانه‌ها، آیین تجلیل از خادمان کتاب، طرح یک مازندرانی یک کتاب، همایش‌های گوناگون با حضور خانواده‌ها، برپایی نمایشگاه کتاب و جلسات فرهنگی و نقد و بررسی در کتابخانه‌ها به همراه برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی را از مهم‌ترین برنامه‌های نوزدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی امسال در استان برشمرد؛ این برنامه‌ها نسبت به سال گذشته  باشکوه‌‍‌تر و با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و علاوه بر آن طرح‌های نو و ایده‌های کاربردی و عملیاتی‌تری داریم.
 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری بیان داشت: هفته کتاب متعلق به همه است و نیازمند همراهی و همکاری همه همکاران برای بالاتر بردن سطح کیفی  این برنامه‌ها هستیم.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تشکیل ستاد هفته کتاب و کتابخوانی در اداره کل کتابخانه‌های استان، تشکیل کمیته‌های فرعی به منظور برنامه‌ریزی و اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها، تشکیل ستاد بزرگداشت هفته کتاب، آذین‌بندی کتابخانه‌های زیر پوشش، دیدار کتابداران با ائمه جمعه شهرستان‌ها، تشکیل نمایشگاه‌های بزرگ کتاب و نرم افزار در سطح شهرستان‌ها و برگزاری جشن هفته کتاب با حضور فرمانداران و مسئولان شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
وی هماهنگی با آموزش و پرورش برای بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها به منظور تشویق و ترغیب آنان برای کتابخوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت آنلاین و مکتوب در کتابخانه‌ها و اجرای زنگ مطالعه در مدارس استان با حضور مسئولان ارشد استان در هفته کتاب را از برنامه‌های مهم برای نوزدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در استان بیان کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این جلسه گفت: هفته کتاب فرصت طلایی برای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و وظایف باید به نحوی تبیین شود که بتوان آنها را انجام داد و خروجی مناسبی از اجرای این برنامه‌ها گرفت.
محمداسماعیل امام زاده اظهار داشت: وظایف و برنامه‌ها باید طوری مشخص شود که در کنار کمیت، کیفیت هم لحاظ شود و صرف اینکه بخواهیم به آمار تکیه کنیم نمی‌توان برنامه‌های هفته کتاب را موفق دانست.
وی افزود: زمانی می‌توان برنامه‌ها و طرح‌ها را عملیاتی عنوان کرد که اثرات آن در جامعه به عینه دیده شود. امامزاده با اشاره به اینکه زیاد بودن کارها و طرح‌ها ممکن است مانع انجام درست برنامه‌ها شود، تصریح کرد: ممکن است کتابخانه‌های شهرستان به دلیل حجم بالای برنامه‌ها و کمبود زمان نتوانند آنطور که باید وظایف خود را انجام دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول