اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران:

مازندران 1675 دهیاری مصوب دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه مازندران دارای بیش از 3 هزار روستا و آبادی است، گفت: یک هزار و 675 دهیاری مصوب داریم.

مازندران 1675 دهیاری مصوب دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، پنجشنبه شب با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران، ساختمان دهیاری روستای ملاخیل پوروا، از دهستان زارم‌رود بخش هزارجریب شهرستان نکا به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران در آیین افتتاح این دهیاری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان گفت: عزت، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی در گرو جانفشانی رزمندگان ما در طول دفاع مقدساست.
ذات الله زارعی ابراز داشت: بیداری اسلامی جهان و جایگاه بلند ایران در جهان به پشتوانه حرکت‌های این جوانان بوده و باید قدردان خانواده‌های شهدا و رزمندگان باشیم.
وی یادآور شد: توجه به نیروی انسانی در دهیاری‌ها باید مورد توجه قرار  گیرد و نیروی انسانی متناسب با هر دهیاری بکارگیری شود.
زارعی با اشاره به اینکه این استان دارای بیش از 3 میلیون نفر جمعیت است، گفت: 53 درصد جمعیت استان شهری و 47 درصد روستایی است درحالی که نسبت جمعیت روستا به شهر در کشور 27 درصد روستایی و 73 درصد شهری است و در وضعیت مناسب جمعیت روستایی قرارداریم.
این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گسترده عملکرد دولت نهم و دهم  در روستاها اضافه کرد: امروز ما شاهد شکوفایی و پویایی در روستای کشور هستیم که با تلاش شبانه‌روزی این دولت خدمتگزار به مردم هستیم تا بتوانیم چهره محرومیت را از روستا ها برداریم.
وی ادامه داد: ساختمان دهیاری با اعتبار 250 میلیون ریال تکمیل و به بهر  برداری رسید و برای ساخت کتابخانه این روستا نیز مبلغ 50 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد تا برای آبادانی این روستا تلاش شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران عنوان کرد: بخشداران با همکاری دهیاران استعدادهای منطقه را شناسایی تا با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم گامی بلند در شکوفایی این منطقه برداریم.
زارعی با بیان اینکه مازندران دارای بیش از 3 هزار روستا و آبادی است، متذکر شد: در این مجموعه یک هزار و 675 دهیاری مصوب داریم که از نظر فراوانی دهیاری‌ها این استان دومین فراوانی را بعد از خراسان شمالی در کشور دارا است.
این مسئول مهم‌ترین فاکتور ارتقای نیروی انسانی را  بحث آموزش اعلام کرد و اذعان داشت: این برنامه از برنامه‌های بسیار برای رشد و شکوفایی دهیاری‌هاست که با برنامه‌ریزی دنبال می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول