اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

برگزاری شب شعر خاکی‌پوشان آسمانی در شرق مازندران

خبرگزاری فارس: شب گذشته به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا، بسیج هنرمندان و ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شب شعر خاکی پوشان آسمانی شرق مازندران در شهرستان نکا برگزار شد.

برگزاری شب شعر خاکی‌پوشان آسمانی در شرق مازندران
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا در حاشیه برگزاری این مراسم ادبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا با اشاره به نقش شعر در گسترش ارزش‌های دفاع مقدس گفت: شعر پایداری برآمده از حماسه‌های همیشه جاوید ملتی است که باورهای متبلور از ایمان، عشق، شرف، یگانگی و ایستادگی را به نمایش می‌گذارد.
رسول هادی زاده همچنین بیان داشت: این شب شعر، به مناسبت هفته دفاع مقدس و  با حضور شاعرانی از شهرستان‌ با هدف نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های انقلابی در سالن امیرالمومنین نکا برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا، دفاع مقدس را بستر مناسبی برای ظهور احساسات شاعرانه در وصف پایداری، رشادت و شهادت دانست و عنوان کرد: شعرای خوبی در این عرصه بروز کرده اند که باید با شناسایی به موقع آنان برای شکوفایی این احساسات و هدایت آنان به سمت بالا تلاش کنیم.
هادی‌زاده ادامه داد: برگزاری این مراسم‌ها برای ادای دین ما به  شهدا است تا پاسداشت نام و یادشان در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استوارتر از گذشته حرکت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در این هفته خاطرنشان کرد: برگزاری تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای، حضور در مراسم و بیان خاطرات دفاع مقدس، برپایی ایستگاه صلواتی، نمایش فیلم دفاع مقدس در پنج روز و در دو نوبت صبح و عصر و... از جمله برنامه‌های ما در این ایام بوده که انجام و یا در حال انجام است.
این مسئول تصریح کرد: توجه به بخش فرهنگی جامعه در نهادینه کردن دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار است، چرا که دفاع مقدس جدای از هنر نبوده و این رشادت‌های رزمندگان خود هنری والا بود که اکنون باید در قالب هنری دیگر به نمایش گذاشته شده و به مردم شناسانده شود.
هادی‌زاده ادامه داد: زبان هنر، یکی از پایدارترین زبان انتقال ارزش‌هاست که باید با شناسایی آن برای نهادینه کردن ارزش‌ها در جامعه گام برداریم.
وی در پایان اذعان داشت: هزینه در فرهنگ، هزینه در ارزش‌هاست که نه تنها این هزینه‌ها هدر نمی‌رود بلکه با بازگشت درست به جامعه مانع از بروز انحرافات، خودباختگی و  اسارت در ناهنجاری‌ها و فرهنگ غرب می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول