اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران خبر داد:

توانمندسازی دختران در 100 روستای مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برای توانمندسازی دختران روستایی در 100 روستای مازندران دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی را در بخش‌های مختلف برگزار کرد.

توانمندسازی دختران در 100 روستای مازندران
زهرا شرف الدین امروز در آستانه فرارسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و نخستین روز از دهه کرامت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساری با بیان اینکه آنچه برایمان در حوزه فعالیت دختران و بانوان مهم است معرفت هویت و ارزش‌هایی است که باید در زندگی  به کار گرفته شود، بیان داشت: با توجه به رویکرد ویژه دولت به فرهنگ و توانمندسازی روستائیان در این امر در روستاها توانستیم با ایجاد خانه فرهنگ روستایی طرح توانمندسازی دختران روستایی را در 100 روستای استان مازندران داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی دختران با تشکیل 12 جلسه دوره آموزشی که شامل آموزش مهارت‌های زندگی به دختران جوان، احکام شرعی و بهداشت و تغذیه در دوره جوانی است، اجرا شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: تاکنون حدود 4 هزار نفر از دختران روستاهای مازندران در خانه‌های فرهنگ روستایی مهارت‌های زندگی را فرا گرفته و سعی می‌شود در برنامه‌های آینده با افزایش کلاس‌ها در بیشتر روستاهای مازندران دختران بیشتری از این آموزش برخوردار شوند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه دختران جامعه ما نیازمند آموزش‌های تخصصی و فنی در بخش‌های مختلف مهارت‌های زندگی هستند، بیان داشت: آموزش‌های مهارت زندگی شامل آموزش‌های ارتباطی بین زوجین، فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که تاکنون این گونه آموزش‌ها در مدارس و دروس دانشگاهی تدریس نشده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه بیشتر خانواده‌ها در جامعه کنونی تنها به تحصیل فرزندان اهمیت می‌دهند، خاطرنشان کرد: تحصیل فرزندان دارای اهمیت والایی است ولی آموزش مهارت‌های زندگی تضمین کننده زندگی سالم و پایدار برای فرزندان در تداوم و تشکیل خانواده است.
وی ادامه داد: معتقدیم که دختران بعد از گذراندن سن بلوغ نیازمند آموزش‌های لازم برای زندگی مشترک و داشتن احساس مسئولیت و تعهد برای خانواده‌ای جدید هستند.
شرف الدین راه‌اندازی بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی ویژه بانوان را از فعالیت‌های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران دانست و یادآور شد: برای اشتغال بانوان و دختران مازندرانی با همکاری اداره کل تعاون و کار و رفاه هدایت‌گری 3 هزار بانو و دختر جوان را برای اشتغال‌زایی داشته و با تشکیل تعاونی‌های متعدد اشتغالی پایدار را برای این اقشار فراهم کردیم.
وی برنامه‌های روز اول از دهه کرامت را که مقارن با برنامه‌های هفته دفاع مقدس است را شامل تجلیل از مادران مقاومت عنوان کرد و ابراز داشت: از مادران شهیدی که تنها یک فرزند داشتند و بانوانی که همسر جانباز بیش از70 درصد هستند در این روز تجلیل می‌شود و این افراد الگوی مناسبی برای دختران جامعه اسلامی خواهند بود.
این مسئول افزود: در دهه کرامت دومین نمایشگاه پوشش نور و نجابت گشایش یافت و با ارائه بیش از 200 مدل مانتو در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و فروش انواع چادر، مقنعه، روسری و شال که متناسب با سلیقه دختران امروزی است، ارائه می‌شود.
شرف‌الدین خاطرنشان کرد: در حاشیه برپایی نمایشگاه پوشش‌های اسلامی ویژه بانوان و دختران جامعه اسلامی پاسخگویی به شبهات پیرامون عفاف و حجاب و مشاوره حضوری نیز انجام می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول