اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 3 روز رقابت؛

برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی کودکان معرفی شدند

خبرگزاری فارس: بعد از سه روز رقابت برگزیدگان پانزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی کودکان و نوجوانان در اردبیل معرفی شدند.

برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی کودکان معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که و در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد از بهترین آثار حوزه قصه‌گویی با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایایی قدردانی شد.
در این مراسم از نویسندگان قصه‌های جنت اوزوگی، مهر آب، انارهای آسمانی، مادر و پدر، نخل و مریم، قلک دوستی، پیراهن بهشتی، برکتلی بویون‌باغی به عنوان هشت اثر برتر و برگزیده تجلیل شد که همه این آثار به مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی راه یافتند.
در این مراسم مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در سخنانی گفت: این جشنواره که برای آن 52 اثر ارسال شده بود در سه موضوع دفاع مقدس، زندگی چهار بانوی ادیان و بخش آزاد برگزار شد.
ناهید اللهوردی‌زاده هدف از برگزاری این جشنواره را احیای اصول فرهنگ قصه و قصه‌گویی در اردبیل اعلام کرد و افزود: ما معتقدیم قصه امروز مؤثرترین و تأثیرگذارترین ابزار تربیتی کودکان و نوجوانان است و باید روز به روز جایگاه و عظمت آن احیا شده و در بین خانواده‌ها به ویژه پدران و مادران فرهنگ قصه‌گویی برای کودکان احیا و ترویج پیدا کند.
وی تصریح کرد: حضور 52 اثر و قصه‌گو از مراکز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نشان می‌دهد که ما در تولید آثار قصه‌گویی در حال حرکت به سمت اهداف مطلوب و مورد نظر هستیم که امیدواریم در چند سال آینده این امر بهتر و در سطح مناسب‌تر احیا و الگوگیری شود.
این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: امروز مربیان و فعالان ما در حوزه کانون با درخشش خوب در مسابقات و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی توانمندی‌های خود را به خوبی ثابت کردند به طوری که اردبیل همیشه در برگزاری و حضور جشنواره‌های مختلف موفق و در حد یک استان توانمند حضور پیدا کرده است.
اللهوردی‌زاده قصه‌گویی را به عنوان یک هنر اصیل و قابل تقدیر در تربیت نسل آینده با اهمیت معرفی کرد و ادامه داد: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزار قصه و قصه‌گویی در خانواده‌های ما کم رنگ شده ولی ما باید این بیگانگی و کم رنگ شدن قصه و قصه‌گویی را با تبلیغ و ترویج مناسب آن رفع کنیم.
به گزارش فارس، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل خواستار توجه ویژه به احیای این هنر اصیل در استان شد و اضافه کرد: برگزاری جشنواره و تجلیل از قصه‌گویان برتر یکی از راهکارهای احیای این هنر با اصالت است که می‌تواند جایگاه استان را شایسته و بهتر از گذشته نشان دهد.
اللهوردی‌زاده ضرورت توسعه امر قصه‌گویی را در مراکز و کانون‌های مناطق مختلف یادآور شد و گفت: ما وظیفه داریم نسل آینده را متناسب با ارزش‌ها و اصولی تربیت کنیم که امروز مطلوب و مورد توجه دین و مکتب ما است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول