اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان اعلام شد؛

آتش‌نشانی سنندج نیازمند تجهیزات بیشتری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری سنندج تعداد ماشین‌های موجود در سازمان را 28 مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد جوابگوی حوادث شهر سنندج نیست.

آتش‌نشانی سنندج نیازمند تجهیزات بیشتری است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج سیار عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشانی که با حضور جمعی از مدیران، مسئولان و آتش‌نشانان سنندج  برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت شهر سنندج نیازمند 8 ایستگاه آتش‌نشانی است در حالی ما اکنون دارای 4 ایستگاه هستیم و البته یک ایستگاه دیگر نیز در دست احداث داریم.
وی به اهمیت زمان در حوادث و در آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: زمان در کار ما از اهیت بسزایی برخوردار است که برای سرعت عمل بالا به تجهیزات و نیروی کار بیشتری نیاز داریم.
به گفته مدیرعامل آتش‌نشانی و ایمنی شهر سنندج در سال جاری تعداد 32 عدد شیر هیدرانت در مناطق مهم شهر نصب شده و امیدواریم تا پایان سال به 40 عدد برسد.
سازمان آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری سنندج  در حال حاضر 88 نفر نیرو دارد.
ایستگاه در دست احداث آتش‌نشانی سنندج با 95 درصد پیشرفت فیزیکی به زودی بهره‌برداری می‌شود.

*سعی در ارتقای کیفیت آتش‌نشانی داریم
شهردار سنندج نیز در این مراسم با بین اینکه باید به مسائل و خدمات ایمنی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: دقت، سرعت عمل، آمادگی جسمی و فکری و  آگاهی از خصوصیات آتش‌نشانان است.
مهدی حسام‌شریعتی افزود: عوامل آتش‌نشانی باید در موقعیت‌های بحرانی سریع و دقیق عمل کنند و لازمه این سرعت و دقت آمادگی جسمی و روانی است که آتش‌نشانان همواره باید مدنظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه ما همواره با کمک و مشارکت فکری آتش‌نشانان سعی بر تقویت مدیریت آتش‌نشانی داشته‌ایم، افزود: آموزش به عنوان یکی از عوامل موثر در موفقیت آتش‌نشانان است و بر همین اساس با ایجاد واحدی به نام معاونت آموزشی سعی بر آموزش اصولی عوامل و دست‌اندرکاران آتش‌نشانی داشته‌ایم.
به گفته شریعتی آموزش نیروها یکی از راه‌هایی است که کمبود تعداد آنها را جبران می‌کند.
وی افزود: آتش‌نشانان نباید خسته باشند و لازمه این کار نیز جبران کمبود نیروی کار با کسب مجوزهای لازم است.
شریعتی گفت: ما سعی در ارتقای کیفیت داریم چرا که رسالت ما عمل به تکلیف و وظیفه ماست.

*بودجه سنندج جوابگوی پروژه‌های کلان نیست
رئیس شورای شهر سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه بودجه محدود شهرداری سنندج پاسخگوی پروژه‌های کلان عمرانی در این شهر نیست، گفت: سنندج در سال جاری 24 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی داشته و با 10 میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی شهرداری باز هم نمی‌توان پاسخگوی نیازهای سنندج شد.
محمد محمدی با بیان اینکه 10 سازمان زیرنظر شهرداری سنندج فعالیت می‌کنند، ارائه عملکرد سازمان‌های مرتبط از جمله آتش‌نشانی و ایمنی شهر را نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر از سوی رسانه ها عنوان کرد که باید توجه بیشتری به این امر شود.  
به گفته وی افزایش بودجه شهرداری سنندج در سال جاری به 40 میلیارد تومان مدیریت ویژه‌‌ای را برای اولویت‌بندی پروژه‌ها لازم دارد.
از میزان بودجه اختصاصی به سنندج 70درصد آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.
*هیچ شغلی ارزشمندتر از آتش‌نشانی نیست
معاون سیاسی فرماندار سنندج نیز آتش‌نشانان را جان برکفانی خواند که همواره عاشقانه و ایثارگرانه جان خود را وقف نجات جان انسان‌ها می‌کنند.
به گفته بیژن زندیه شغلی سخت‌تر و ارزشمندتر از آتش‌نشانی در دنیا وجود ندارد چرا که آنان حادثه و خطر برایشان مهم  نیست و کارشان را با عشق و ایثار انجام می‌دهند.
وی افزود: کسی که جان یک نفر را نجات دهد مانند کسی است که جان تمام انسان‌ها را نجات داده باشد و این مصداق احادیث دینی ما نیز هست.

*برگزاری مسابقه طناب‌کشی
در این مراسم همچنین یک دور مسابقه طناب‌کشی با حضور تیم‌های آتش‌نشانی و شرکت نفت برگزار شد.
در این مسابقه که با شرک 12 نفر برگزار شد تیم آتش‌نشانی سنندج به عنوان برنده انتخاب شد.

*اجرای مانور صوری عمیلیات نجات
اجرای عملیات نجات از سوی آتش‌نشانان به صورت صوری با دقت ‌عمل در مقابل مهمانان و حضار در حیاط آتش‌نشانی شهرداری سنندج اجرا شد.
در پایان این مراسم از 17 نفر از آتش‌نشانان برتر آتش‌نشانی شهرداری سنندج با اهدا جوایز و لوح تقدیر شد، هر چند همه آتش‌نشانان برتر و نمونه هستند.
صبح امروز ساعت 9 نیز مانور تجهیزات آتش‌نشانی در خیابان‌های مختلف شهر سنندج اجرا شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول