اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری ارشاد استان همدان:

جایگاه جشنواره تئاتر کمتر از جشنواره فیلم نیست

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: جایگاه و جذابیت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کمتر از جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیست و در مواردی از عظمت بالاتری نیز برخوردار است.

جایگاه جشنواره تئاتر کمتر از جشنواره فیلم نیست
مجید فروتن در حاشیه نشست هم اندیشی تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 15 آبان ماه در همدان آغاز می‌شود که امسال این جشنواره به لحاظ محتوایی و اجرایی بسیار گسترده‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: 9 جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به نام جشنواره امید در همدان برگزار شده است که به دلایل مختلف به شهرهایی دیگر رفته که مجدد به استان زادگاه خود برگشت.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان جشنواره تئاتر را عاملی برای معرفی استان برشمرد و بیان داشت: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند گویای فرهنگ و هنر استان باشد چرا که به همدان ویژگی خاصی بخشیده اما در نهایت این استان همدان است که اعتبار خاصی به جشنواره‌ها می‌بخشد.
وی با اشاره به رفتن جشنواره فیلم کودک و نوجوان از همدان یادآور شد: شأن و جذابیت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کمتر از جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیست و در مواردی از عظمت بالاتری نیز برخوردار است به طوری که اولویت اصلی ما نیز جشنواره تئاتر است.
فروتن فضای تئاتر را فراتر از سینما دانست و افزود: تئاتر هنری چهره به چهره است و برای نسل کودکان و نوجوانان بسیار بهتر است که در این راستا همدان که بانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بود، مجدد آن را به همدان بازگرداند.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر بین المللی کودک و نوجوان در سال جاری در 6 سالن در سطح استان همدان به اجرا در می آید و برنامه‌های جانبی هم در سالن‌های دیگر برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی هنری ارشاد همدان در پایان تصریح کرد: کمیته‌های 13 گانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مشخص شده است و به زودی کار خود را آغاز می‌کنند و امسال از پتانسیل و نیروهای بومی بیشتر بهره گرفته می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول