اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س):

انس با اهل‌بیت(ع) باید در مدارس نهادینه شود

خبرگزاری فارس: معاون تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) گفت: معلمان و مسئولان فرهنگی به منظور پیوند و انس هرچه بیشتر دانش‌آموزان با اهل‌بیت(ع) باید در نهادینه کردن این امر تلاش کنند.

انس با اهل‌بیت(ع) باید در مدارس نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ‌اکبر حسینی‌نژاد ظهر امروز در همایش دهه کرامت که در دبیرستان نمونه دولتی حضرت معصومه (س) برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه مجاورت و همسایگی کریمه اهل‌بیت (س) مایه مباهات و افتخار است، اظهار کرد: باید قدر نعمت همسایگی و مجاورت با حرم مطهر حضرت معصومه(س) را دانست.
وی ادامه داد: مجاورت با کریمه اهل‌بیت(س) افتخار است و امروز بسیاری از برادران و خواهران در ایران اسلامی و خارج از آن می‌خواهند از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.
‌حسینی‌نژاد با بیان اینکه بانوی کرامت فاطمه معصومه(س) الگوی عفاف و طهارت است، ایشان الگوی بصیرت و ولایت‌مداری نیز هستند، افزود: مقام معظم رهبری در سفر به قم، این شهر را مرکز عالم معرفی کرده و حرم کریمه اهل‌بیت(س) را پایتخت این مرکز معرفی کردند.
معاون تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) تصریح کرد: ریشه و عوامل بیداری اسلامی که امروز شاهد آن هستیم را باید در این بارگاه پیدا کرد، حتی ریشه‌های انقلاب اسلامی را باید در این مکان جست‌وجو کرد.
وی با اشاره به اینکه امروز عصر قرآن و اسلام است، گفت: روز میلاد این بانوی گرانقدر زمینه‌هایی را فراهم کرده است تا تجلی و تلالو این بارگاه مورد توجه عالمیان و جهان اسلام قرار گیرد.
‌حسینی‌نژاد با بیان اینکه خواهران با حضور در بارگاه کریمه پیوند قلبی بیشتری با حضرت فاطمه معصومه(س) ‌بر‌قرار می‌کنند، تصریح کرد: بانوان باید حضرت را به عنوان یک دوست خوب انتخاب کرده و تمام درد‌ دل‌ها و صحبت‌های خود را با او در میان گذارند و به ایشان توسل کنند.
معاون تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) عنوان کرد: فضل و عنایت سرشار پروردگار همچون باران الهی در اطراف این بارگاه در جریان است و افرادی که وارد این بارگاه شده پاک می‌شوند.
وی ابراز کرد: ما باید خود را در سایه‌سار الطاف اهل‌بیت(ع) و در معرض این شست‌وشو  قرار دهیم و از انفاس مقدس این بارگاه استفاده کنیم.
‌حسینی‌نژاد ضمن بیان فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «ایران هر چه دارد از امام رضا (ع) است» گفت: ما باید آنچه بزرگان از ما خواستند را در سایه معارف ثقلین، قرآن و عترت در مسیر سعادت و رستگاری بیابیم.
وی در ادامه از تمام دختران و بانوان خواست تا به انس با قرآن و توجه به معانی آن اهتمام بیشتری داشته باشند.
معاون تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در هیچ مکتبی خبری نیست و پوشالی‌تر از مکتب غرب و شرق نیست و هر آن چه هست در مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع) است و باید این سرمایه‌های بزرگ را قدر بدانیم تا روزی حسرت آن را نخوریم‌.
‌حسینی‌نژاد در ادامه از معلمان و مسئولان فرهنگی خواست برای پیوند بیشتر و عمیق‌تر با کریمه اهل‌بیت(ع) در زمان آغاز کلاس‌ها درس را با سلام به حضرت معصومه (س) آغاز کنند تا بدانیم در چه شرایط فوق‌العاده‌ای قرار داریم.
وی اضافه کرد: نواختن زنگ کرامت حرکت نمادینی است که در سال‌های آینده در تمامی مدارس استان به صدا در خواهد آمد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول