اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

دلال‌بازی زمین به حاشیه‌نشینی دامن زده است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: دلال‌بازی و بورس‌بازی زمین، در مناطق مختلف اردبیل به توسعه حاشیه‌نشینی در این شهر کمک کرده است.

دلال‌بازی زمین به حاشیه‌نشینی دامن زده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو پیش از ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی‌ استان اردبیل در استانداری اظهار داشت: عده‌ای افراد فرصت‌طلب و سودجو با خرید و فروش زمین‌های زراعی اطراف شهر اردبیل به صورت شبانه اقدام به تفکیک و فروش آن به افراد می‌کنند و زمین‌های خریداری شده نیز به سرعت تبدیل به فضاهای مسکونی و ساخت و سازهای تجاری می‌شود.
وی افزود: این رویه در حاشیه شهر اردبیل بیداد می‌کند، به‌طوری که در بازدید امروز به حقایقی از این رخدادها پی بردیم که حکایت از آن دارد که افراد فرصت‌طلب و سودجو تنها به دنبال کسب منافع خود به هر خرید و فروشی اقدام کرده و دست می‌زنند تا منافع آنها حفظ شود.
این مسئول گفت: در نزدیکی‌ منطقه بهشت‌زهرا اردبیل حتی عده‌ای وسط بیابان، آلونک درست کرده و با تامین آب و برق، امروز مدعی گاز رسانی هستند در حالی که در وسط شهر و بسیاری از محله‌های قدیمی همچنان با مشکل و معضل ساخت و ساز و بی‌رغبتی به این کار روبه‌رو هستیم.
بیگدلو با بیان این که ما در مدیریت شهری نیاز به سوپاپ اطمینان داریم تصریح کرد: این سوپاپ اطمینان همان تعبیه مکان‌ها و جانمایی فضاهایی است که ممکن است در آینده با سرریز شدن جمعیت بر شهرها آن مناطق در نظر گرفته شده مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.
وی ادامه داد: با در نظر گرفتن این ذخیره سکونتی ارائه خدمات به شهروندان داخل شهر راحت‌تر شده و جلوی ساخت و سازهای بی‌رویه و توسعه نامتوازن گرفته می‌شود و افراد سودجو نیز امکان تقسیم اراضی زراعی و کشاورزی را به عنوان ملک سکونتی پیدا نمی‌کنند.
معاون عمرانی استاندار اردبیل شهرداران را به رعایت بیشتر این موضوع به ویژه ممانعت از ساخت و سازهای بی‌رویه دعوت کرد و یادآور شد؛ ماموریت ما ساختن شهرها در حد متعارف و عمران و آبادانی روستاها است اما، اجازه نداریم با ساخت و سازهای بی‌رویه در حق دیگران ظلم و تعدی کرده و امکان برخورداری از برخی خدمات را فراهم نکنیم.
 
39 طرح هادی روستایی عملیاتی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز با بیان این‌که اجرای 39 طرح هادی روستایی در اردبیل آغاز شده است، اظهار داشت: هشت مورد از این طرح در شهرستان مشگین‌شهر، هفت مورد در گرمی، 9 مورد در شهر اردبیل، 9 مورد در شهرستان بیله‌سوار، سه مورد در سرعین و سه مورد در شهرهای نمین، کوثر و نیر عملیاتی می‌شود.
احمد‌ حاج‌علیزاده اضافه کرد: تمامی این طرح‌های هادی در سه جلسه کمیته فنی مورد ارزیابی قرار گرفته و بعد از تایید کمیته فنی با طرح در کارگروه به تایید رسیده و با مجوز شورای برنامه‌ریزی آماده اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: ما کلیات اجرای طرح هادی روستایی در 175 آبادی را با مشخصات دقیق فنی به صورت کامل و جامع در شورای برنامه‌ریزی مطرح می‌کنیم و اعضای شورا به اجرای کلیات آن رای می‌دهند.
انتهای پیام،/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول