اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی در نشست ‌‌مهدویت و جریان‌های انحرافی ـ 1

گسترش عقاید انحرافی / حق و باطل در این جهان به هم آمیخته هستند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: حق و باطل به اذن خداوند و بر اساس یک سری مصالح در این دنیا با هم آمیخته شده اند زیرا شیطان قسم یاد کرده که با استفاده از لعاب خوش رنگی بر روی امور باطل، انسان را منحرف سازد.

گسترش عقاید انحرافی / حق و باطل در این جهان به هم آمیخته هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در نشست بصیرت که با عنوان «مهدویت و جریان‌های انحرافی» پیش از ظهر امروز در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد در جمع خواهران بسیجی پیرو ولایت اظهار داشت: انسان باید قدر نعمت‌ها را در فرض نبود آنها دریابد و یکی از نعمت‌های بزرگی که در اختیار ما قرار دارد وجود مرقد مطهر این بزرگور در شهر قم است.
وی افزود: چنانچه این بانوی گرامی در قم به خاک سپرده نمی‌شد حوزه علمیه قم نیز تشکیل نشده و شخصیتی چون امام خمینی(ره) در آن تربیت نمی‌شد که موجب انقلاب اسلامی ایران شود و در آن صورت معلوم نبود سرنوشت اسلام در ایران و سراسر عالم چگونه خواهد بود.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب شاهد ثمرات آن در کشورهای منطقه هستیم، گفت: تمام این نتایج از برکات انقلاب و رهبری امام خمینی است که آنیز ناشی از وجود حوزه علمیه قم و مرقد مطهر حضرت معصومه (س) در این شهر است.
وی خاطرنشان کرد: همه این برکات با حسابی است که بندگان خدا انجام می‌دهند وگرنه گوشه چشمی از این بزرگواران می‌تواند راهگشای تمام مشکلات انسان‌ها باشد و دنیا از کرامات آنها پر است، زیرا حضرت معصومه نیز یادگار حضرت زهرا(س) است.
آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه با اشاره به آیات سوره رعد به بیان یکی از قواعد کلی در عالم هستی پرداخت و اظهار داشت: خداوند در قرآن مثال زیبا و حکیمانه‌ای را بیان فرموده است و می‌فرماید آبی که از آسمان فرو می‌ریزد به سیلاب‌هایی تبدیل شده و در کوه‌ها و دشت‌ها جاری می‌شود و بر روی آن مقداری کف وجود دارد و نیز به طلای ذوب شده اشاره می‌کند که دارای کفی از آلودگی‌ها بر روی سطح خود است.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: این دو مثال به خوبی نشان می‌دهد که حوادث این جهان نیز هرچقدر منفعت داشته باشند باز دارای ناخالصی و آلودگی‌هایی هستند و نیز هر جا حق وجود دارد آمیزه‌ای از باطل نیز آن را همراهی می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود مطالب غیر مفید و مضر در میان همه مطالبی که در دسترس آدمی قرار دارد، افزود: همان طور که کف روی سیلاب از بین می‌رود و آب پاک با جوشیدن از چشمه‌ها در اختیار انسان قرار می‌گیرد به همان ترتیب نیز آنچه باقی و پایدار می‌ماند حق است.
وی خاطرنشان کرد: حق و باطل به اذن خداوند و براساس یک سری مصالح در این دنیا با هم آمیخته شده‌اند زیرا شیطان قسم یاد کرده که با استفاده از لعاب خوش رنگی بر روی امور باطل، انسان را منحرف سازد.
آیت الله مصباح یزدی اختلاط حق و باطل را ساخته شیطان یا تربیت شدگان ابلیس دانست و ابراز داشت: آنها با استفاده از شعارهای ظاهری به فریب مردم می‌پردازند اما تنها با دنبال منافع خود هستند و باید توجه داشت که در این عالم حق صرف وجود ندارد زیرا شیاطین مانع این امر می‌شوند و با آمیزه‌ای از حق، باطل را گسترش می‌دهند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در این عالم هر چقدر یک شئ دارای ارزش بیشتری باشد انگیزه برای به وجود آوردن بدل از روی آن نیز افزایش می‌یابد در حالی که اشیا کم قیمت چنین خصوصیتی ندارند.
وی با بیان اینکه در میان معارف و اعتقاداتی ادیان الهی نیز برخی از اعتقادات اصیل و بسیار ارزشمند وجود دارند، تصریح کرد: این معارف با هیچ چیزی در این عالم قابل مقایسه نبوده و ذره ای از آنها در مقابل کوهی از الماس دارای ارزش بیشتری است و اگر آدمی قدر آنها را نمی‌داند دارای مشکل است.
این استاد برجسته حوزه علمیه به یکی از سفرهای حضرت علی(ع) به یمن اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) به آن حضرت سفارش کرد که اگر در این سفر حتی یک نفر را هدایت کند برای او از آنچه آفتاب بر آن می‌تابد ارزش بیشتری خواهد داشت.
آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: این توصیه حضرت محمد(س) نشان می‌دهد که ارزش آشنا کردن یک نفر با خداوند بیشتر از همه عالم هستی است، چون همه چیز در این دنیا قابل از بین رفتن است اما ایمان و معرفت به پروردگار تا ابد باقی مانده و موجب سعادت بی نهایت می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیطان سعی می‌کند برای گمراه ساختن مردم، خداشناسی بدلی و جعلی ایجاد کند، اظهار داشت: این تلاش شیطان همین طور ادامه می‌یابد تا آنجا که امام زمان دروغین نیز می‌سازد.
وی افزود: شیطان به دنبال کاری است که موجب ارتباط نداشتن مردم با خداوند شود و این همان قسمی است که در آغاز خلقت بشر در نزد خداوند یاد کرد.
استاد اخلاق حوزه با اشاره به کوشش ابلیس برای نفی وجود خدا در درجه نخست بیان داشت: نشانه‌های خداوند در همه عالم وجود داشته و در میان آثار باستانی نیز نشانه‌هایی از پرستش خداوند موجود است بنابراین شیطان سعی می‌کند خدای دروغین بسازد و در این راه گاهی اوقات از بت سازی و گاهی نیز به معرفی پیامبر الهی به عنوان پسر خداوند استفاده می‌کند.
آیت الله مصباح یزدی گسترش عقاید انحرافی را مربوط به زمان صدر اسلام دانست و خاطرنشان کرد: شیطان در آن زمان به برخی افراد القا کرد که حضرت علی (ع) خداست و در زمان غیبت نیز موجب شد تا برخی افراد خود را نایب امام عصر(عج) و سپس خود امام زمان معرفی کنند زیرا اعتقاد به مهدویت آنچنان ارزشمند است که تاثیر بسزایی در سعادت آدمی دارد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول