اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‏استاندار سمنان:

برخی مصوبه‏‏های دولت هنوز مجوز ندارند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان گفت: برخی از پروژه‏های سفرهای اول و دوم هیئت دولت و ریاست جمهوری به استان سمنان هنوز مجوز لازم را دریافت نکرده‏اند.

برخی مصوبه‏‏های دولت هنوز مجوز ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مفید غلامی پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‏ریزی و توسعه استان سمنان که در سالن یادگار امام استانداری و با حضور مدیران دستگاه‏های اجرایی این استان برگزار شد، با اشاره به لزوم دریافت مجوزهای لازم برای طرح‏های سمنان اظهار داشت: مدیران دستگاه‏های اجرایی باید بسیار تعجیل کنند تا بتوانند هرچه سریع‏تر مجوز طرح‏هایی که مصوب شده اما اجرای آنها مستلزم دریافت مجوز ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه است، را دریافت کنند تا استان از این نظر دچار مشکل نشود.
وی اضافه کرد: پیوست‏های اجتماعی، پدافند غیر عامل و ‏زیست محیطی برای اجرای طرح‏ها در قانون برنامه‏های چهارم و پنجم توسعه اضافه شد و این امر اخذ مجوز از کمیسیون ماده 32 قدیم و 215 جدید را قدری سخت کرد و عموماً بسیاری از طرح‏ها در کمیسیون مربوطه رد می‏شوند.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان گفت: در استان سمنان طرح‏هایی وجود دارد که تامین اعتبار می‏شود اما به مرحله اجرا نمی‏رسد و چند سالی بوده که کارها در زمینه اجرای این طرح‏ها راکد باقی مانده است.
غلامی تصریح کرد: بخشنامه بودجه تا پایان هفته آینده ابلاغ می‏شود و به همین خاطر فرصت زیادی تا تقدیم لایحه بودجه سال 91 وجود ندارد و اگر طرح‏های استان سمنان پیگیری نشود، شاید نتواند مجوز اجرا در سال آینده را دریافت کند.
وی گفت: برخی از پروژه‏های سفرهای اول و دوم هیئت دولت و ریاست جمهوری به استان سمنان هنوز مجوز لازم را دریافت نکرده‏اند.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان تصریح کرد: پیگیری نکردن امور و عدم دریافت مجوزهای لازم، کار استان را سخت و سیستم بودجه‏ریزی را مختل می‏کند و باید کارها سرعت داده شده و پیگیری شود.
غلامی با بیان اینکه هشت طرح آموزش و پرورش در استان سمنان هنوز اجرایی نشده است، خواستار پیگیری آن توسط آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان شد.
وی افزود: احداث ساختمان اداری گمرک استان سمنان هنوز عملیاتی نشده است و باید در این زمینه زودتر اقدام شود.
غلامی در عین حال گفت: امسال به لحاظ اعتباری برای احداث ساختمان‏های اداری مشکلاتی وجود دارد و شاید سال آینده ممنوعیت‏ها در این بخش برداشته شود.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان همچنین با اشاره به لزوم اجرای هرچه سریع‏تر طرح احداث مرکز درمان سرطان سمنان اظهار داشت: این مصوبه در دور سوم سفر ریاست جمهوری اخذ شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در پاسخ به معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان اظهار داشت: با هماهنگی‏های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدارک استان سمنان در این زمینه ارسال و مجوز لازم به صورت تلفنی اخذ شده است.
غلامی همچنین خواستار اجرای سریع‏تر طرح احداث خوابگاه 400 نفری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان شد و آن را مصوبه سفر سوم دولت دانست.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان همچنین ایجاد ردیف مستقل حفاظت خاک و آبخیزداری را نیز از طرح‏های باقیمانده نیازمند دریافت مجوز در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول