اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد:

جابه‌‌جایی 2 میلیون مسافر در سیستان ‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: در طول سه ماه تابستان امسال، بیش از 2 میلیون و 600 نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند.

جابه‌‌جایی 2 میلیون مسافر در سیستان ‌و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان، علیرضا مجرد اظهار داشت: امسال به لحاظ مسافر 15 درصد رشد و به لحاظ سفر انجام گرفته 16 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم.
وی با اشاره به طرح‌های انجام شده در زمینه ارتقای سطح خدمات در بخش مسافری افزود: ارتقای سطح خدمات یک برنامه چند وجهی است که از ابتدای سال‌جاری با برگزاری جلسات منظم با عنوان کار گروه ارتقاء سطح خدمات در بخش مسافربری موارد و موضوعات مختلفی مطرح و راه حل‌هایی ارائه شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان تحول در بخش مسافری را طرحی زمانبر دانست و بیان کرد: این امر مستلزم ایجاد نگرش جدیدی در بخش حمل و نقل عمومی بوده و فرهنگ سازی و آموزش می‌تواند مسیر رسیدن به خدمات مناسب را در بخش مسافری کوتاه کند.
مجرد همچنین در جلسه هم اندیشی فرمانده نیروی انتظامی استان با بخش حمل و نقل ترافیک استان با اشاره به اهمیت صنعت حمل و نقل گفت: به طور متوسط سالیانه 9 میلیون تن کالا به صورت داخلی و ترانزیت در محدوده استان جابه‌جا شده و وجود فرصت‌های بی‌شمار منجمله بندر چابهار بر اهمیت و نقش حمل و نقل در توسعه همه جانبه استان  می‌افزاید.
وی در ادامه با اشاره به معضل تصادفات در استان افزود: حدود 10 درصد از کل تصادفات و 30 درصد از تلفات جاده‌ای مربوط به قاچاق سوخت و وانت بارهاست.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تمام تلاش بخش حمل و نقل و مجموعه راهداری، توسعه زیرساخت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای است.
مجرد یادآور شد: ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها، ارتقاء سطح آگاهی کودکان و نوجوانان با توسعه بوستان‌های ترافیکی، ایجاد مراکز معاینه فنی خودروها برای کاهش سوانح جاده‌ای ناشی از نقص فنی خودروها، پیگیری راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌های استان در راستای نظارت مؤثرتر بر ترافیک جاده‌ای، نصب دستگاه‌های تردد شمار برخط، توسعه آموزش‌ها در بخش حمل و نقل و توسعه پاسگاه‌های پلیس راه و مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی و غیره گوشه‌ای از فعالیت‌های خدمتگزاران در توسعه بخش حمل و نقل و ترافیک محسوب می‌شود.  
حمید فهیمی‌راد فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با چند وجهی خواندن مسئله تصادفات گفت: شناسایی عوامل مؤثر بر تصادفات و تلاش در زمینه رفع آن نیاز به همدلی و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه داشته و مشارکت اجتماعی و مدنی مردم و جامعه می‌تواند در کاهش رخدادها و حوادث جاده‌ای مؤثر باشد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول