اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دفاتر مشاوره انتظامی استان کرمانشاه صورت می‌گیرد؛

مصالحه بیش از 89 درصد پرونده‌های قضایی کرمانشاه

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از مصالحه بیش از 89 درصد پرونده‌های قضایی ارجاع شده به دفاتر مشاوره و مددکاری استان خبر داد.

مصالحه بیش از 89 درصد پرونده‌های قضایی کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، آسیب و ناهنجاری اجتماعی یکی از پدیده‌های اجتناب‌ناپذیر هر جامعه است و با مطالعه تاریخ و سیر در زندگی مردمان گذشته درمی‌یابیم که در هر زمان آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جوامع متفاوت بوده و ماهیت آن به اثبات رسیده است.
با توجه به پیشرفت به وجود آمده در زندگی، توسعه ارتباطات، رشد تکنولوژی و کاهش ارتباطات چهره به چهره، دغدغه‌های زیاد فکری افراد جامعه و زیاد شدن مشکلات، آسیب‌ها سیر صعودی به خود گرفته و حکومت‌ها و جوامع را بر آن داشته تا با فعال‌سازی حداکثری نیروها، از پیشرفت آسیب‌ها در جامعه جلوگیری کرده و یا آنها را متوقف سازند.
بنابر این، اقدامات و خدمات پیشگیرانه می‌تواند نقش بسزایی در کاهش یا متوقف ساختن این آسیب‌ها و مشکلات ایفا کرده و ما را به سمت جامعه‌ای سالم همراه با روابط صحیح انسانی هدایت کند.
جلال مظفری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص عملکرد مرکز مشاوره و دوایر مددکاری مستقر در کلانتری‌ها در شهریورماه سال جاری اظهار داشت: در شهریور‌ماه سال جاری، توسط مشاوران این مرکز 386 مورد خدمات مشاوره‌ای به مراجعه کنندگان ارائه شده است.
وی اظهار داشت: در این رابطه 152 مورد مشاوره غیرحضوری و حضوری خانواده، 119 مورد مشاوره انتظامی، 40 مورد مددکاری اجتماعی، 75 مورد روانسنجی و در کل 386 مورد خدمات مشاوره‌ای به مراجعه کنندگان ارائه شده است.
معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد دفاتر مددکاری کلانتری‌های تابعه ادامه داد‌: تعداد 526 پرونده به مشاوران و مددکاران مستقر در کلانتری‌ها ارجاع داده شده که در نهایت بیش از 89 درصد از پرونده‌های ارجاعی توسط مشاوران و مددکاران مورد سازش و مصالحه قرار گرفته است.
مظفری افزود: مشکلات خانوادگی، مشکلات حقوقی و همچنین نزاع و درگیری به ترتیب بیشترین پرونده‌های ارجاعی به مددکاران مستقر در کلانتری‌ها است.
معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه در پایان عنوان داشت‌: همشهریان می‌توانند همه روزه صبح و بعدازظهر از خدمات مشاوره‌ای مرکز مشاوره به صورت حضوری و غیر حضوری استفاده کنند؛ لذا شماره تلفن‌های 2188343 و 2188341 آماده پاسخ به سوالات همشهریان است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول