اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

واکنش عضو هیات رئیسه مجلس به یادداشت جوانفکر:

دهقان:رسواتر از اختلاس 3 هزار میلیاردی، فرافکنی جریان انحرافی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با افشای رسوایی بزرگ مدعیان دروغینی که دچار نفاق پیچیده هستند، فرافکنی و متهم کردن دیگران توسط این جریان برای فرار از مجازات افکار عمومی، رسوایی جدیدی برای آنها به بار خواهد آورد.

دهقان:رسواتر از اختلاس 3 هزار میلیاردی، فرافکنی جریان انحرافی است
محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به فرافکنی برخی رسانه‌های وابسته به جریان انحرافی مبنی بر متهم کردن قوه قضائیه و مجلس به اهمال در برخورد با اختلاس و تبرئه دولت از بزرگ‌ترین فساد مالی کشور، اظهار داشت: برای مبارزه با فساد لازم است افراد پاک‌دست وارد میدان شده و با دلسوزی و اعتقاد به نظام اسلامی عمل کنند چراکه صداقت مهم‌ترین ابزار مبارزه با هرگونه مفسده است.

وی ادامه داد: افرادی که خود آلوده به مفاسد اقتصادی، عقیدتی بوده و دچار انحرافات، عدم صداقت و نفاق پیچیده باشند، نه تنها اگر در مدیریت مسائل کلان کشور قرار گیرند اهل مبارزه با فساد نیستند بلکه از درون جریان آنها، مفاسد مختلفی بر انگیخته می‌شود.

*قبیله‌گرایی سیاسی ضربات زیادی به نظام اسلامی وارد می‌کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان داشت: کسانی که گرفتار قبیله‌گرایی فکری، سیاسی و انحرافی هستند و به خاطر انحرافات عقیدتی و فکری ضربات زیادی به نظام اسلامی وارد کرده‌اند، در حال حاضر علی‌رغم ادعای مبارزه با فساد، دچار بزرگترین مفاسد اقتصادی شده‌اند.

وی تصریح کرد: کسانی که با ملت و نظام رویکرد صادقانه ندارند و با دروغ و فریب با ملت مواجه می‌شوند، ممکن است به صورت موقت بتوانند جایگاهی در بین مردم پیدا کنند اما خیلی زود ماهیت و چهره واقعی آنها به مردم معرفی می‌شود چراکه مردم به خوبی انسان‌های صادق را از خائن تشخیص می‌دهند.

* بیشترین خطر جریان انحرافی بی‌صداقتی و نفاق پیچیده آنهاست

دهقان با اشاره به خطراتی که جریان انحرافی برای انحراف برخی نیروهای انقلاب به وجود آورده است، عنوان کرد: بیشترین خطر این جریان، بی‌صداقتی و نفاق پیچده آن است چراکه آنها بیشترین شعار مبارزه با فساد را دادند اما نه‌تنها یک گام در این مسیر برنداشتند بلکه سر رشته تمام مفاسد کلان اقتصادی در کشور به جریان انحرافی متصل است.

وی تأکید کرد: مفاسد کلان اقتصادی قابل انجام نبود تا زمانی که این افراد فاسد، به افراد قدرتمند درون دولت و حکومت وصل شدند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر اینکه شعار دادن و تعریف کردن از خود، هیچگاه افراد تعریف‌کننده را از اتهام مبرا نمی‌کند، افزود: خودشیفتگی و ادعاهای زایدالوصفی که برخی دولتمردان از خود داشته و دولت‌شان را پاک ترین دولت تاریخ معرفی کرده‌اند، قطعاً مجوزی برای پاکی نبوده و حتی نشانگر عجز آنهاست.

وی افزود: اگر کسی پرونده پاکی داشته باشد نیاز به تعریف‌های بزرگ و محیرالعقول از خود ندارد و دولت خود را پاک‌ترین و زلال‌ترین معرفی نمی‌کند از این رو تعریف اشخاص از خود شک برانگیز است اما اکنون که بخشی از مفاسد و ارتباط آن با بعضی از افراد قدرتمند مشخص شده است، می‌توان علت این تعاریف بزرگ و محیرالعقول را درک کرد.

* دولتمردان گزارش‌‌های خود را از تحقق فرمان هشت ماده‌ای رهبری ارائه دهند
 
عضو هیئت رئیسه مجلس پیشنهاد داد افرادی که گرفتار خودتعریفی و خودشیفتگی هستند گزارشی از مبارزه با فساد در این چند سال که در رأس حکومت بودند، ارائه دهند و فقط پنج دقیقه در این زمینه برای مردم صحبت کنند و گام‌های عملی خود در این مبارزه را یادآوری کنند.

وی در ادامه با طرح این پرسش که دولتمردان کدام اقدام را برای تحقق فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم پس از سال‌ها شعار و گنده‌گویی، افراد برجسته متهم به فساد پیرامون کسانی که ادعای عدالت‌طلبی داشتند، شکل گرفته‌اند و این برای همه مردم مشهود است.

دهقان گفت: با افشای این مفاسد و رسوایی بزرگ مدعیان دروغینی که دچار نفاق پیچیده هستند، فرافکنی و متهم کردن دیگران توسط آنها برای فرار از مجازات افکار عمومی رسوایی جدیدی به بار خواهد آورد.

وی یادآور شد: تمام دستگاه‌‌های نظارتی باید در بررسی این مفاسد وظیفه خود را انجام دهند و بنده معتقدم تمام دستگاه‌های نظارتی درون دولت و بازرسی کل کشور و سایر دستگاه‌هایی که به نوعی وظیفه نظارتی دارند باید به خود نهیب زنند که چطور وظیفه خود را انجام داده‌اند که در دوران مسئولیت آنها این فساد بی‌سابقه در دامن دولت شکل گرفته است.

*رسیدگی جدی به پرونده شهرام جزایری می‌توانست از اختلاس 3 هزار میلیاردی جلوگیری کند

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس با بیان اینکه اگر مسئولان مبارز با مفاسد اقتصادی با مفسدان قبلی که اسم آنها چند سالی است بر سر زبان‌ها قرار دارد و در مقامات بالای دولت نیز حضور دارند رسیدگی می‌شد، شاهد چنین وضعی نبودیم، افزود: متاسفانه اطرافیان آنها همه در زندان هستند اما فرد اصلی همچنان در کشور جولان می‌دهند.

وی تأکید کرد: اگر برخورد جدی با پرونده شهرام جزایری و افرادی که از او رشوه دریافت کرده بودند، پرونده مشهور به خانه فاطمی و زندانی کردن آنها بی‌ملاحظه و بی‌پروا صورت می‌گرفت و مصالح نظام بر مصالح افراد فاسد ارجحیت می‌یافت ، امروز دچار پرونده فساد اقتصادی چندهزار میلیاردی نبودیم.

دهقان تأکید کرد: متأسفانه برخی از افراد برای آنکه یک گوشه‌ای از آتش شعله‌ور شده علیه مفسدان را خاموش کنند، دیگران را متهم می‌کنند هر چند هر کس که در این پرونده دخیل بوده باید بدون ملاحظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی با وی برخورد شود چرا که اگر با این پرونده 3 هزار میلیاردی برخورد لازم نشود در سال‌های آینده گرفتار پرونده‌های چندهزار میلیاردی بیشتری خواهیم بود و این امر نظام اسلامی را در درون دچار انحطاط می‌کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول