اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات فشار خون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

400 هزار اصفهانی از پرفشاری خون رنج میبرند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات فشار خون پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر پایه تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که شیوع پرفشاری خون در مردان بیش از زنان بوده است اما کنترل این بیماری در جنس مؤنث بهتر انجام شده است.

400 هزار اصفهانی از پرفشاری خون رنج میبرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا خسروی امروز در نخستین همایش بین‌المللی پرفشاری خون اظهار داشت: بر اساس مطالعات مختلفی که صورت گرفته میزان پرفشاری خون در جمعیت زن و مرد متفاوت اعلام شده اما مرز زیادی بین دو جنس مختلف وجود ندارد.
وی بیان داشت: از جمعیت دو میلیون نفری شهر اصفهان در حال حاضر 400هزار نفر مبتلا به پرفشاری خون هستند.
رئیس مرکز تحقیقات فشارخون پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه زنان بیش از مردان به سلامتی خود توجه دارند و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به‌همین دلیل در کنترل پرفشاری خون آنها موفق‌تر بودیم.
وی تصریح کرد: دلایل بروز این بیماری بین 90 تا 95درصد ناشناخته بوده و بر اساس احتمالات به ژنتیک باز می‌گردد و تنها 5 تا 10درصد عوامل شناخته شده به سیگار کشیدن، ورزش نکردن و چاقی مربوط است.
خسروی که دلیل برگزاری این کنگره در اصفهان را فعالیت 10 ساله مرکز تحقیقات قلب و عروق بر موضوع پرفشاری خون دانست، اضافه کرد: این تنها مرکز تحقیقاتی در ایران است که به شکل متمرکز و مستند بر پژوهش‌های مختلف بر این بیماری فعالیت می‌کند.
 
*وضعیت ایران در کنترل پرفشاری خون مثل چین است
به گزارش خبرنگار فارس اصفهان، وی با اشاره به اینکه در کنگره مذکور، از شش کشور امریکا، انگلستان، فنلاند، چک اسلواکی، استرالیا و کانادا حضور دارند، ادامه داد: با توجه به اینکه سرشناس‌ترین محققانی که بر عرصه پرفشاری خون فعالیت گسترده انجام دادند در این کشورها مستقر بودند به همین دلیل از سوی ایران به کنگره دعوت شدند.
دبیر نخستین کنگره بین‌المللی پرفشاری خون در اصفهان افزود: کشوری مثل کانادا توانسته کنترل پرفشاری خون را از 18درصد به 60 برساند و در امریکا به عدد 50 رسیده است.
وی ادر پایان گفت: وضعیت ایران از نظر کنترل پرفشاری خون مثل چین است و در ردیف کشورهای در حال توسعه قرار دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول