اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران بررسی شد:

افزودن درس 2 واحدی "فرهنگ و تمدن" به متون دانشگاهی

خبرگزاری فارس: جلسه یکصد و ششم کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، امروز به ریاست علیاکبر ولایتی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

افزودن درس 2 واحدی "فرهنگ و تمدن" به متون دانشگاهی
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در این جلسه نحوه تعامل با شورای سلامت رسانه ملی در زمینه‌های فرهنگ و تمدن مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا با توجه هماهنگی‌های به‌ عمل آمده در این جلسه، برنامه‌های رسانه ملی در زمینه طب سنتی بیشتر شود.

همچنین درخصوص دبیرخانه دائمی همایش معماری و شهرسازی اسلامی در دانشگاه هنر اسلامی ضمن مصوب قرار گرفتن این موضوع، کمیته فرهنگ و تمدن با همکاری آیسسکو از این همایش بین‌المللی پشتیبانی کند.

گفتنی است در این جلسه در خصوص اجرایی شدن درس دو واحدی فرهنگ و تمدن در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقرر شد نماینده این وزارتخانه پی‌گیری‌های لازم را جهت اجرایی شدن این مصوبه انجام دهد.

در انتهای این جلسه، ولایتی گزارش کاملی از نحوه برگزاری کنفرانس بیداری اسلامی ارائه کرد.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه با اشاره به حضور و استقبال چشمگیر صاحب‌نظران و اندیشمندان جهان اسلام از کنفرانس بیداری اسلامی، گفت: از 800 میهمان دعوت شده 700 نفر از 80 کشور جهان اسلام در کنفرانس بیداری اسلامی حضور داشتند و این کنفرانس با نظم بسیار زیاد برگزار شد.

وی افزود: اندیشمندان جهان اسلام در این کنفرانس مشارکت فعال و گسترده داشتند و 200 نفر از بزرگان جهان اسلام به ارائه سخنرانی پرداختند و رؤسای هر 5 کمیسیون کنفرانس بیداری اسلامی غیرایرانی بودند.

ولایتی تصریح کرد: اندیشمندان جهان اسلام در کنفرانس بیداری اسلامی مدل انقلاب اسلانی ایران، تفکر آن و مقاومت و پایداری 32 ساله مردم مسلمان ایران را از دلایل اصلی بیداری اسلامی دانستند و نقطه عطف این خیزش‌ها و امید به مردم مسلمان را مقاومت حزب‌الله لبنان دانستند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول