اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان بسیج مهندسان استان اصفهان خبر داد:

فعالیت جهادی مهندسان اصفهان در مناطق محروم‌

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان بسیج مهندسان استان اصفهان از برگزاری اردوی جهادی مهندسان بسیجی در 15 روستای لوداب استان کهکیلویه و بویر‌احمد توسط سازمان بسیج مهندسان استان اصفهان خبر داد.

فعالیت جهادی مهندسان اصفهان در مناطق محروم‌
مجید حمزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان با هدف یاری رساندن به هموطنان در مناطق محروم اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه کرده است به تشریح جزئیات اردوی جهادی این سازمان پرداخت و اظهار کرد: نخستین اردوی تخصصی جهادی در بیش از 15 روستای محروم از توابع لوداب استان کهکیلویه و بویراحمد توسط سازمان بسیج مهندسی استان اصفهان برگزار شد.
وی با بیان اینکه سازمان با 13 کانون فعال در شهرستان‌های استان وجود دارد، افزود: دو کانون آن در شهر اصفهان مستقر است که دارای پنج کارگروه تخصصی در بخش‌های عمران و ابنیه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و منابع طبیعی، انرژی، صنعت و معدن است.
مدیر سازمان بسیج مهندسان استان اصفهان‌ تصریح کرد: استان اصفهان دارای بیش از 3 هزار و 500 عضو از مهندسین استان اصفهان است.
وی ادامه داد: استان اصفهان در این اردوهای جهادی متخصصان بسیجی در گروه‌های تخصصی زراعت، باغبانی و علوم دامی اقدام به برگزاری جلساتی با بخشدار منطقه و مسئول جهاد کشاورزی بخش رودابه کردند و سپس با مراجعه خانه به خانه در بیش از 15 روستای محروم در منطقه به بررسی مشکلات این روستاها در زمینه کشت محصولات کشاورزی و باغی و پرورش دام و طیور پرداخته و راهکارهای اجرایی و عملی در این زمینه را ارائه کردند.
حمزه با اشاره به نتایج کارشناسی و ارزشمند به دست آمده از این اردوها گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط مهندسین بسیجی مواردی همچون نبود منابع آبی به دلیل خشکسالی‌های اخیر، نداشتن ادوات کشاورزی مناسب، نبود دسترسی کشاورزان به سموم شیمیایی و نداشتن کلینیک کشاورزی، همچنین ضد عفونی نشدن غلات (گندم، جو) هنگام کاشت و شیوع بیماری سیاهک غلات، عدم سم‌پاشی مناسب و به موقع ‌علیه آفات و بیماری‌های غلات (سن گندم ــ زنگ) و علف‌های هرز از جمله اشکالاتی بود که در این منطقه وجود داشت که بررسی و رفع شد.
وی همچنین عدم رعایت تناوب در اراضی آبی و استفاده از سیستم تک کشتی غلات و طغیان سیاهک در مزارع برنج، در دسترس نبودن سموم ضد عفونی‌کننده بذور غلات قبل از کاشت در کشت‌های دیم‌، شیوع بیماری مومیایی شدن درختان گردو در سطح منطقه، مشاهده کنه و شته در باغات را از دیگر موارد یاد شده در این اردوهای جهادی دانست.
مدیر سازمان بسیج مهندسان استان اصفهان با بیان اینکه اطلاع کم و ناکافی روستاییان در امر هرس درختان سبب برخی بیماری‌ها برای درختان شده بود، اضافه کرد: وجود آفت شته خونی در درختان هلو، ضعف عمومی درختان و مشاهده کمبود عناصر غذایی به کشاورزان آموزش داده شد.
 
* 3500 نفر از مهندسان استان عضو بسیج مهندسان هستند
وی ادامه داد: مشکلات اصلی در بخش زراعت و  تولیدات باغی و مواردی شامل کمبود عناصر و مواد غذایی در خوراک دام و طیور، وجود انگل در دام‌های سنگین، وجود مرگ و میر در دام‌ها به ویژه در هنگام زایمان و در بدو تولد به دلیل کمبود کلسیم و تب شیر، عدم سرکشی و مراجعه و معاینه دام‌ها و واکسیناسیون راستای مقابله با بیماری‌های شایع عفونی در دسترس نبودن داروخانه دامپزشکی در سطح شهرستان به عنوان مشکلات اصلی در بخش دامپروری ثبت و بعد از بررسی و کارشناسی‌های لازم به مسئولان مربوطه ارجاع شد.
حمزه‌ گفت: برای رفع مشکلات کشاورزان روستاهای محروم استان کهکیلویه و بویراحمد توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم و نیز کتابچه‌ها و بروشورهای راهنما، از طرف سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان در اختیار آنها گذاشته شد.
وی با تاکید بر نتایج ارزشمند اجرای چنین برنامه‌هایی سیاست سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان را خدمت به مردم در مناطق محروم عنوان کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول