اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده هنگ مرزی زابل خبر داد:

کشف 100 کیلوگرم تریاک در مرز زابل

خبرگزاری فارس: فرمانده هنگ مرزی زابل از کشف و ضبط قریب به 100 کیلوگرم تریاک در نوار مرزی خبر داد.

کشف 100 کیلوگرم تریاک در مرز زابل
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان، حسین مرادقلی اظهار داشت: مرزبانان این هنگ مستقر در گروهان هیرمند، با انجام کارهای اطلاعاتی و در حین اجرای مأموریت و کنترل نوار مرز و گذرهای مرزی، طی دو مأموریت جداگانه به تعدادی عابر پیاده که قصد ورود به داخل مرزهای کشور را داشتند مشکوک و متوقف کردن آنها را در دستور کار خود قرار دادند.
وی گفت: مرزبانان با صدور دستور ایست، قصد متوقف کردن قاچاقچیان را داشتند که آنها بدون توجه به اخطار مأموران به مسیر خود ادامه دادند.
مرادقلی بیان کرد: مرزبانان نیز با رعایت قوانین و مقررات امنیتی حریم مرز اقدام به تیراندازی کرده که متجاوزان مرزی با دیدن قاطعیت برخورد مرزبانان و نزدیکی به مرز با برجای گذاشتن کوله ها به سمت کشور افغانستان متواری شدند.
فرمانده هنگ مرزی زابل افزود: مرزبانان پس از پایان یافتن دو مأموریت مشابه، محل‌های مورد نظر را مورد پاک سازی قرار داده که در مجموع موفق به کشف و ضبط 99 کیلوگرم تریاک شدند.
فرمانده هنگ مرزی میرجاوه از کشف و ضبط 80 کیلوگرم مواد مخدر توسط رزمندگان غیور این هنگ در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.
محمود امیری اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله بی امان با اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر، رزمندگان پر تلاش این هنگ مستقر در گردان تکاوری 101 در پی کسب خبری مبنی بر قصد ورود قاچاقچیان مواد مخدر به داخل کشور از مرز پاکستان، سریعا وارد عمل شده و اقدامات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی خود را آغاز کردند.
وی افزود: پس از چند روز اقدامات گسترده اطلاعاتی و شناسایی محورهای احتمالی تردد قاچاقچیان در مناطق صعب العبور مرزی و اجرای کمین، سرانجام ماموران در حین اجرای ماموریت به چند عابر پیاده که به صورت کوله‌باری از آن سوی مرز قصد ورود به کشور داشتند مشکوک و دستور ایست صادر که این افراد بدون توجه به فرمان ایست به سمت ماموران تیراندازی کردند.
فرمانده هنگ مرزی میرجاوه خاطر نشان کرد: ماموران در یک اقدام سریع و غافلگیرانه به مقابله با اشرار مسلح پرداخته که قاچاقچیان با توجه به حجم سنگین آتش رزمندگان مرزبانی با به جا گذاشتن مواد مخدر و با توجه به نزدیکی مرز، از منطقه درگیری خارج و به عمق خاک کشور پاکستان متواری شدند.
امیری بیان کرد: رزمندگان در پاکسازی منطقه درگیری موفق شدند، 80 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و ضبط کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول