اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم خبر داد:

تولید 65 درصد موتور سیکلت کشور در قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم از تولید 65 درصدی موتورسیکلت کشور در استان قم خبر داد.

تولید 65 درصد موتور سیکلت کشور در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع و معادن قم، مجید آوری‌فرد اظهار کرد: واحدهای تولید‌کننده موتور‌سیکلت در استان قم تاکنون توانسته‌اند فعالیت خوبی داشته باشند و اکثر بازار کشور را به خود اختصاص دهند و قم را به قطب اصلی تولید موتورسیکلت کشور مطرح کنند.
وی به میزان اشتغال‌زایی مطلوب این بخش در استان اشاره کرد و افزود: تولید موتورسیکلت و قطعات مرتبط به این بخش صنعتی توانسته است به صورت مستقیم زمینه اشتغال نیروی انسانی قریب بر هزار و 100 نفر را در استان فراهم کند.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم تصریح کرد: میزان تولید موتورسیکلت در سال 89 به 307 هزار دستگاه در استان رسید که حدود 90 درصد آن به سایر استان‌ها و برخی کشورهای مجاور از جمله ترکیه، افغانستان و عراق و بعضی از نمایندگی‌های شرکت‌های مستقر در استان‌های دیگر کشور ارسال و توزیع می‌شود که بستر اشتغال غیرمستقیم حدود 10 هزار نفر را در مجموع ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک شهری در اکثر نقاط کشور و بهینه‌سازی مصرف انرژی کاربرد موتورسیکلت در انجام امور روزمره شهروندان برای سرعت‌دهی به کارها و کاهش مصرف سوخت نسبت به خودرو، همواره رو به افزایش است.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم به ارتقای تکنولوژی در انواع موتورسیکلت اشاره و تاکید کرد: تغییر در تکنولوژی تولید همراه با رعایت استانداردهای لازم و مصرف بهینه سوخت از مواردی است که همواره صنعتگران این بخش باید به آن توجه داشته باشند، چه بسا برخی از تولیدکنندگان موتورسیکلت به تولید موتورهای برقی و شارژی پرداخته‌اند و در زمینه تولید موتورهای هیبریدی به پیشرفت‌هایی نیز دست پیدا کرده‌اند که لازمه پویایی و ماندگاری بیشتر در این صنعت است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول