اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد:

اعطای مجوز حفر چاه آب خام بدون محدودیت در زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره طرح جامع آب در استان زنجان گفت: برای حفر چاه‌های آب برای مصرف کشاورزی و غیره بدون هیچ محدودیتی مجوز داده می‌شود.

اعطای مجوز حفر چاه آب خام بدون محدودیت در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ مخزن 2 غربی زنجان با اشاره به اینکه سامان‌دهی آب شرب باید در اولویت همه طرح‌ها قرار گیرد، اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و خالی شدن سفره‌های زیر زمینی بحث و برنامه‌ریزی جداسازی آب شرب از آب خام قابل تامل بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه جداسازی آب شرب از آب خام از ضروریات جدی استان زنجان در سال‌جاری است، افزود: در بحث بهره‌وری از آب کشاورزی گام‌های بزرگی برداشته شده اما در بخش آب شرب مصرفی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و درست است.
استاندار زنجان با‌اشاره به ‌اینکه‌ حیات انسان‌ها بدون آب شرب به خطر می‌افتد، تصریح کرد: جداسازی آب شرب از آب خام به هر طریق ممکن باید انجام شود.
وی با بیان اینکه باید با رویکرد جدی به طرح های آبی پرداخته شود، یادآور شد: خیلی از استخرها و فضاهای سبز در استان زنجان از آب شرب استفاده می‌کنند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی کرد.
رئوفی‌نژاد به بحث فاضلاب های ایجاد شده و بدون استفاده نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فقط 30 درصد از فاضلاب‌های احداث شده در شهرهای استان زنجان استفاده شده و 70 درصد مابقی بدون استفاده مانده که باید در این زمینه نیز تمهیداتی اندیشیده شود.
استاندار زنجان با اشاره به‌اینکه می‌توان با صرف هزینه‌آب مصرفی شرب را از آب خام جدا کرد، یادآور شد: به دلیل اینکه معلوم نیست تا چه مدت خشکسالی بر استان زنجان و چند استان دیگر حاکم است بنابراین باید در مورد آب شرب فکر اساسی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه حداقل مکان‌های پرمصرف در شهرها از آب خام استفاده کنند، خاطر نشان کرد: با ارائه راهکارهای مختلف و اولویت‌بندی آن‌ها گام‌های بزرگی برداشته می‌شود.
رئوفی‌نژاد با اشاره به شهرک‌های پر جمعیت و جدیدالتاسیس گفت: در شهرک‌های جدید‌التاسیس که جمعیت زیادی نیز در آنها ساکن است، باید بحث فاضلاب شهری جدی گرفته شود.
استاندار زنجان گفت: اگر بحث فاضلاب شهری و انشعاب‌ها به خوبی صورت گیرد مقدار زیادی آب در تصفیه خانه‌ها برگشت داده شده و در مکان‌های مورد نیاز مصرف می‌شود
وی با تاکید بر بحث مدول دوم و نقش آن در آب شرب زنجان خطاب به مدیران شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: کار مطالعه مدول دوم را به صورت جدی پیگیری کنید تا برای سفر چهارم هیئت دولت به استان زنجان مطرح و تامین اعتبار شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول