اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

با آغاز ورود حجاج به عربستان از اول ذیالقعده اعمال می شود

جریمه سنگین شرکت‌های هواپیمایی در صورت تاخیر در انتقال حجاج

خبرگزاری فارس: با آغاز ورد حجاج به عربستان سعودی از اول ذیالقعده، هر شرکت هواپیمایی جابه‌جا کننده حجاج که در زمان مشخص شده و مجاز وارد عربستان یا از آن خارج نشود، مبلغ 10 هزار ریال سعودی برای هر پرواز ورودی و 15 هزار ریال سعودی برای هر پرواز خروجی جریمه می شود.

جریمه سنگین شرکت‌های هواپیمایی در صورت تاخیر در انتقال حجاج
به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس دستورالعمل شورای هواپیمایی عربستان ورود پروازهای حج به عربستان از ابتدای ماه ذی‌القعده ـ 7 مهر ـ آغاز می‌شود و تا چهارم ذی‌الحجه ادامه خواهد یافت.

پروازهای بازگشت حجاج نیز از 14 ذی‌الحجه آغاز می‌شود و تا 15 محرم‌الحرام 1433 هجری قمری ادامه خواهد داشت. 

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در دستورالعمل‌های حج امسال تضمین‌هایی برای تامین بازگشت حجاج به کشورهایشان قرار داده است همچنین جرایم مالی بر شرکت‌هایی که به بازگرداندن حجاج در زمان‌های مشخص شده پایبند نباشند، وضع خواهد شد.

ماده 8 مجازات‌های مربوط به تخلفات شرکت‌های هواپیمایی حج تصریح دارد: در صورت لغو هر پرواز در مرحله خروج، شرکت مربوطه باید تاییدیه از وزارت حج عربستان بیاورد که نشان دهد برای این پرواز حجاجی که بخواهند خارج شوند، وجود ندارد و در صورت تخلف شرکت‌های هواپیمایی از این مسئله، مجازات‌های تعیین شده اعمال خواهد شد.

هر شرکت هواپیمایی جابه‌جا کننده حجاج که در زمان مشخص شده و مجاز وارد عربستان یا از آن خارج نشود، مبلغ 10 هزار ریال سعودی برای هر پرواز ورودی و 15 هزار ریال سعودی برای هر پرواز خروجی جریمه خواهند شد.

هر شرکت هواپیمایی جابه‌جا کننده حجاج که پس از پایان زمان‌های مشخص شده حجاج خود را وارد عربستان کند، مبلغ یک هزار ریال به ازای هر حاجی که سوار آن هستند، جریمه خواهد شد و در صورتی که تعداد حجاج از 100 نفر کمتر باشد، در این صورت جریمه هر جابه‌جا کننده هوایی کمتر از 100 هزار ریال نخواهد بود.

هر شرکت هواپیمایی جابه‌جا کننده حجاج که بدون مجوز عربستان را ترک کند یا برای این کار تلاش کند، با جریمه مالی حداقل 20 هزار ریال و حداکثر 100 هزار ریال سعودی روبه‌رو خواهد شد.

هر کس به شرکت جابه‌جا کننده حجاج کمک کند بدون طی تشریفات اداری و تدابیر مربوطه، حجاج را از کشور خارج کند، حداقل 10 هزار ریال و حداکثر 50 هزار ریال سعودی جریمه خواهد شد.

شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل حجاج باید به دستورالعمل‌های صادره در خصوص مراحل ورود و بازگشت و همچنین جدول‌های پروازها پایبند باشند و از آن تخلف نکنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول