اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد:

رای منفی به طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه آذرشهر و عجبشیر

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور از رای منفی اعضای کمیسیون به طرح بررسی افزایش حوزه‌های انتخابیه آذرشهر و عجبشیر خبر داد.

رای منفی به طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه آذرشهر و عجبشیر
سلمان خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملکان اظهار داشت: نمایندگان کمیسیون شوراها پس از سه هفته بررسی لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه بالاخره روز یکشنبه در آخرین جلسه خود به لایحه دولت به استثنا هفت یا هشت مورد رای مثبت دادند.
وی از کاهش پنج نماینده از حوزه انتخابیه تهران و استقلال حوزه‌های شهرری، اسلامشهر و شمیرانات در این حوزه خبر داد و گفت: به این ترتیب حوزه شهرری با دو نماینده و حوزه‌های اسلامشهر و شمیرانات هر کدام با یک نماینده از حوزه انتخابیه تهران جدا و مستقل شدند.
نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه در کل تعداد نمایندگان حوزه تهران پنج نفر کاهش و به 25 تن کاهش یافت، ادامه داد: از مجلس نهم حوزه انتخابیه تهران از شهرهای یاد شده جدا و به تنهایی 25 نماینده به مجلس خواهد فرستاد.
وی افزود: همچنین یک نفر از حوزه تهران کاهش و به حوزه رباط کریم اضافه شد. 
نایب رئیس کمیسیون شوراها در ادامه از رای منفی اعضای کمیسیون به طرح بررسی افزایش حوزه‌های انتخابیه آذرشهر و عجبشیر خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون پس از مشورت‌های بسیار در نهایت تصمیم گرفتند شهرستان آذرشهر از حوزه انتخابیه تبریز منفک و به حوزه مراغه و عجبشیر ملحق شده و حوزه مراغه، عجبشیر و آذرشهر با دو نماینده تاسیس شود.
خدادادی، به تصمیمات کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به حوزه انتخابیه میاندوآب، تکاب و صایین‌دژ نیز اشاره کرد و اظهار داشت بر اساس تصمیم این کمیسیون حوزه میاندوآب با یک نماینده مستقل و حوزه‌های شاهین دژ و تکاب نیز مشترکاً یک نماینده راهی مجلش شورای اسلامی خواهند کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول