اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

حجت‌الاسلام برکت‌رضایی خبرداد:

همایش سراسری حج در تهران و استانها برگزار میشود

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام برکت‌رضایی گفت: همایش سراسری حج در تهران و استانها قبل از اعزام برگزار می ‌شود.

همایش سراسری حج در تهران و استانها برگزار میشود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام روزبه برکت‌رضایی امروز در سومین نشست هماهنگی خبرنگاران اعزامی به حج تمتع گفت:‌ آیت‌الله جوادی آملی کتابی به نام صهبای صفا دارد که در آن عنوان می‌کند، چگونه است که مسلمانان در ماه مبارک رمضان دعای «اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام» را هر روز تکرار می‌کنند، چون ماه مبارک رمضان ماه مهمانی عام برای بندگان خداست و در آنجا دعا می‌کنند، تا عده‌ای از آنها به مهمانی خاص که حج نامیده می‌شود، دعوت شوند.

* لبیک به ندای الهی

وی افزود: افرادی که در عالم ذر به ندای الهی «و اذن فی‌ الناس بالحج» یعنی هرکس در عالم ذر به این ندای الهی چندین بار لبیک گفته باشد، در این دنیا نیز زمینه حضور او در مراسم معنوی حج فراهم می‌شود.
وی در بخش دیگری از این نشست گفت: برای خبرنگاران اعزامی به حج امکانات نرم‌افزار و سخت‌افزاری فراهم می‌شود و امکان دسترسی به شبکه اینترنت فراهم می‌شود.
حجت‌الاسلام برکت‌رضایی افزود: همایش متمرکز زائران حج تمتع در تهران و استان‌ها برگزار می‌شود که از رسانه‌ها در استان‌ها و تهران انتظار می‌رود، این همایش را به نحو شایسته در هفته حج پوشش دهند.
وی تأکید کرد: همایش متمرکز زائران حج روز 14 مهرماه در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود و حتی در این همایش کل اعمال حج به صورت نمادین اجرا و تکرار می‌شود.

*صبر مهمترین نیاز سفر حج

همچنین پرویز اسماعیلی نیز در این نشست گفت:‌ مهم‌ترین نیاز سفر حج صبر و بردباری است و گرچه همه خدمتگزاران تلاش می‌کنند کارها به موقع انجام شود اما خود سفر نیز سختی‌های خاص خود را دارد.
وی تأکید کرد: حدود 100 هزار زائر حج از ایران به عربستان اعزام می‌شوند، اما در عربستان میلیون‌ها زائر از سراسر جهان حضور می‌یابند، بنابراین هماهنگ کردن آنها در مدت کوتاه کار بسیاری سختی است.

*مدیران کاروانها کوله بار تجربه اند

اسماعیلی با اشاره به اینکه مدیران کاروان‌ها تجربه مناسبی برای برگزاری بهتر سفر حج دارد، گفت:‌ رسانه‌ها می‌تواند با این افراد مصاحبه کنند.
وی تأکید کرد: در یکی از سفرهای حج پیرمردی در فرودگاه حضور داشت که می‌گفت 70 سفر حج شامل 35 بار حج عمره و 35 بار حج تمتع انجام داده و می‌گفت بزرگترین آزاری که دیده‌ام این بوده است که یک بار بدون همسرم در این سفر حاضر شده‌ام و بقیه 69 بار همراه او بوده‌ام.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول