اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

ادارات ‌خدا را مد‌نظر قرار نمی‌دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: متأسفانه ادارات ما بخشنامه‌ای کار می‌کنند، و خدا را مد نظر قرار نمی‌دهند چرا که اگر افراد این زحماتی را که می‌کشند برای رضای خداوند باشد، بسیار ارزشمند است.

ادارات ‌خدا را مد‌نظر قرار نمی‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز در جمع پرسنل و نیروهای آتش‌نشانی همدان اظهار داشت: در بین دین‌ مبین اسلام برنامه خوبی نبوده که جا گذاشته شود، و روز آتش‌نشانی روزی است که لذت آن را تنها کسانی درک می‌کنند، که خود در بطن کار و ارائه خدمت بوده‌اند.
وی تصریح کرد: متأسفانه ادارات ما بخشنامه‌ای کار می‌کنند، و خدا را مد‌نظر قرار نمی‌دهند چرا که اگر افراد این زحماتی را که می‌کشند برای رضای خداوند باشد، بسیار ارزشمند است.
امام جمعه همدان ابراز داشت: امدادرسانی به موقع نقش حیاتی در حفظ مال و جان افراد دارد به طوری که آن ناجی که موجب نجات افراد می‌شود، چرا که یک نفر را از مرگ نجات دادن می تواند سرلوحه نامه اعمال قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نقش آتش‌نشانی در همه جریان‌ها نمایان است، افزود: آتش‌نشانی در تمام خطرات اجتماعی مانند زلزله، سیل، تصادفات نقش دارد و موجب نجات افراد از شود.
محمدی کار آتش‌نشانی را جهاد اکبر و فی‌سبیل‌الله دانست و بیان داشت: در گزینش‌ها و استخدامی‌ها رعایت دقت کامل برای جذب نیروها صورت گیرد به طوری که نیروهای مخلص و متعهد در ادارات جذب شوند، تا قبل از استخدام با خدا قرارداد بسته باشند و کار را تنها برای رضای خداوند انجام دهند.
شهردار همدان نیز گفت: در مجموعه آتش‌نشانی همدان 120 خدمه در 10 ایستگاه مستقل شهری خدمات ارزنده‌ای برای ایمنی و نجات شهروندان انجام می‌دهند، که کارهای بسیاری انجام داده‌اند.
سیدمسعود عسگریان افزود: در شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و 150 عملیات آتش‌نشانی انجام شد که از این تعداد 779 مورد اطفا حریق و 371 مورد امداد و نجات انجام شده است.
وی تصریح کرد: از 779 مورد اطفاء حریق، 653 مورد اطفاء داخل شهر و 26 مورد در خارج شهر بوده است و از 371 مورد امداد و نجات، 43 مورد بیرون شهر بوده است.
شهردار همدان یادآور شد: در اطفاء حریق‌هایی که شکل گرفت، دو نفر فوتی و 16 مورد مجروح و در موارد امداد و نجات 15 نفر فوتی و 89 مجروح بر جای گذاشت.
وی با بیان اینکه در سال 87 و 89 تجهیزات خوبی خریداری شد، افزود: یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در سال 87 تا 89 تجهیزات خریداری شد که امسال نیز به همین میزان خریداری می‌شود.
عسگریان با بیان اینکه تقویت این سازمان موجب تضمین سلامت مردم می‌شود، افزود: آتش‌نشانی به عنوان بیمه اجتماعی محسوب می‌شود، به طوری که هر جا اتفاقی بیفتد آتش‌نشانی حضور دارد و موجب نجات افراد از خطرات حاصله می‌شود.
وی یادآور شد: میانگین حضور در محل حادثه چهار دقیقه است که از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شویم که در این راستا جمعیت قالب آتش‌نشانان جوان هستند و افراد زبده‌ای بر روی کار هستند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نصب کپسول آتش‌نشانی در ساخت ساختمان‌های دارای پروانه مطرح است، گفت: تمام ساختمان‌های سطح شهر موظف هستند که برای پیشگیری از حریق در آسانسورها و پله‌ها از کپسول‌های تعبیه شده برای اطفا حریق استفاده کنند.
محمدسعید بیات بیان داشت: در سطح شهر همدان در همه محلات برای اینکه اتفاقی نیفتد شیر آبی کار گذاشته شده است، تا هنگام بروز حادثه ماشین آتش‌نشانی به آن مخزن وصل شده و آب آن نیز تأمین شود که در این راستا ما جزء استان‌های برتر هستیم.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول