اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

محمدی زاده خبر داد:

طرح جامع کاهش آلایندگی 8 کلان شهر در دستور کار دولت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چند مولفه حیاتی برای ایجاد تحولات در حوزه محیط زیست مدنظر است که طرح جامع کاهش آلایندگی هوا، صیانت از خاک و حفاظت از آب کشور در دستور کار قرار دارد.

طرح جامع کاهش آلایندگی 8 کلان شهر در دستور کار دولت
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدجواد محمدی‌زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت دریاچه بختگان و برنامه‌های دولت برای رفع مشکلات آن اظهار داشت: بیشتر مشکل دریاچه بختگان مربوط به تامین حقابه آن است. با توجه به برداشت‌‌های غیر مجاز و چاه‌هایی که در آنجا به صورت غیر مجاز حفر شده بود، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو پیگیری و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادند و با متخلفان برخورد شد.

وی افزود: همچنین با پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد؛ حقابه مورد نیاز این دریاچه از طریق وزارت نیرو تامین شود. و به نظر می‌رسد با این اقدامات مشکل دومین دریاچه شور ایران(بختگان) حل خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در عین‌حال خاطرنشان کرد: علی رغم اقدامات انجام شده، مشکل خشکسالی و کمبود بارش‌ها در آن منطقه یکی از علت‌هایی است که نیاز آبی بختگان به طورکامل تامین نخواهد شد اما امیدواریم با اصلاح روش‌های آبیاری این مشکل نیز حل شود. 

* طرح جامع کاهش آلایندگی 8 کلان شهر بزرگ کشور در دستور کار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره برنامه‌های این سازمان برای ایجاد تحول بزرگ در حفظ محیط زیست گفت: چند مولفه حیاتی برای ایجاد تحولات در حوزه محیط زیست مد نظر است. یکی از آنها در ارتباط با آلودگی هواست که طرح جامع کاهش آلایندگی 8 کلان شهر بزرگ کشور در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: خوشبختانه این طرح‌ها یکی پس از دیگری مصوب شده و امیدواریم همان‌طور که در سطح استان‌‌ها تصویب شده، مصوبه ملی آن نیز تصویب و امسال به مرحله اجرا برسد. البته این طرح‌ها 5 ساله است اما امسال، سال شروع اجرای آن بوده و خوشبختانه به مراحل خوبی هم رسیده است.

*‌ تهیه طرح جامع صیانت از خاک و حفاظت از آب کشور

محمدی‌زاده طرح جامع صیانت از خاک را یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: خاک مایه اصلی تامین غذای انسان‌هاست و در طبیعت نقش بسزایی دارد، در این میان آلایندگی‌هایی خاک را تهدید می‌کند به همین دلیل طرح جامع صیانت از خاک تدوین و مصوب شد. تکالیفی هم برای تمام دستگاه‌ها به منظور حفاظت از خاک تعیین شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تهیه طرح جامع حفاظت از آب کشور را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای ایجاد تحول در حفظ محیط زیست ذکر کرد و گفت: با این طرح‌های جامعی که در حوزه آب، هوا و خاک تهیه شده است، امیدواریم بتوانیم در مورد سایر گونه‌های زیستی؛ درختان و جانوران هم در سال جاری برنامه‌های خوبی اجرایی کنیم تا وظیفه و رسالت اصلی ما در مولفه‌های اصلی حیات تامین شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول