اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون کبدی:

آذربایجان‌شرقی پیشتاز عرصه ورزش آسیاست

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون کبدی گفت: آذربایجان‌شرقی در زمره استان‌های پیشتاز عرصه ورزش در کشور و آسیاست.

آذربایجان‌شرقی پیشتاز عرصه ورزش آسیاست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی آذربایجان‌شرقی، محمدرضا مقصودلو در حاشیه برگزاری دیدارهای فینال رقابت‌های کبدی اظهار داشت: برگزاری موفق مسابقات آسیایی سرکل کبدی در آذربایجان‌شرقی نام این استان را در زمره استان‌های پیشتاز عرصه ورزش در کشور و آسیا طنین‌انداز کرده است.
وی افزود: برگزاری مسابقات کبدی در سطح آسیا که با شایستگی تمام در همه زمینه‌ها از جمله هتل، تغذیه و محل برگزاری رقابت‌ها همراه بوده، نشانه توانمندی آذربایجان‌شرقی در اجرای برنامه‌های ورزشی است و باید از مسئولان ورزش این استان که امکانات خوبی در جریان رقابت‌های آسیایی سرکل کبدی مهیا کردند، تقدیر کرد.
رئیس فدراسیون کبدی اضافه کرد: سطح فنی این رقابت‌ها نیز بسیار بالا و مطلوب بود و حریفان و کبدی‌کاران خوبی از کشورهای مطرح آسیایی شرکت کرده بودند.
وی در ادامه درباره تعداد تیم‌های شرکت‌کننده تصریح کرد: رقابت‌های جهانی این رشته ورزشی ماه آینده در هند برگزار خواهد شد که برخی از تیم‌ها ترجیح دادند برای جلوگیری از مصدومیت و یا خستگی تیمشان حضور نداشته باشند ضمن اینکه برخی نظرها مبنی بر اینکه دو تیم از کشورهای آسیایی در این رقابت‌ها شرکت کنند مطابق قوانین موجود غیرممکن بود.
به گفته مقصودلو، قبل از برگزاری رقابت‌های تبریز، قاره آسیا به چهار منطقه تقسیم و از هر منطقه امکان حضور دو تیم میسر شد.
وی همچنین در ارزیابی خود از تصدی پست نایب رئیسی فدراسیون جهانی کبدی توسط وزیر ورزش ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه انتصاب آقای عباسی به این سمت به تازگی صورت گرفته است باید منتظر خبرهای خوبی در زمینه توسعه کبدی در ایران و آسیا باشیم.
رئیس فدراسیون کبدی گفت: هم اکنون هیئت ورزشی کبدی در همه استان‌های کشور فعال است و باید توسعه این رشته ورزشی در عرصه‌های دیگری نظیر آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گیرد.
تیم ملی سرکل کبدی هندوستان با برتری در دیدار فینال به مقام نخست نخستین دوره رقابت‌های سرکل کبدی قهرمانی آسیا در تبریز دست یافت.
صبح روز سه‌شنبه پنجم مهر ماه دیدار فینال رقابت‌های سرکل کبدی قهرمانی آسیا در استادیوم تختی تبریز برگزار و تیم هندوستان با برتری 53 بر 38 حریف قدر خود پاکستان را شکست داد تا فینال سنتی سرکل کبدی را تیم هندوستان به سود خود پایان دهد.
در این دوره از رقابت‌ها نیز تیم سرکل کبدی جمهوری اسلامی ایران به همراه تیم نپال به مقام سومی مشترک رقابت‌ها دست یافت.
در نخستین دوره رقابت‌های سرکل کبدی قهرمانی آسیا در تبریز هشت تیم ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، ایران، سریلانکا، نپال، هندوستان و اندونزی به مدت سه روز از سوم تا پنجم مهر ماه در استادیوم تختی برگزار شد.
سوک بیر سفیک بادال سروزیر ایالت پنجاب هند به همراه هیئت همراه و ماهی پالا نخست وزیر ایالت کلمبو سریلانکا، جی‌اس کهلوت رئیس فدراسیون جهانی و آسیایی کبدی و محمد سرور دبیر کل کنفدراسیون کبدی آسیا میهمانان ویژه این دوره از رقابت‌ها بودند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول