اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رئیس پلیس ترافیک شهری:

شهرداری تهران یکی از مقصران اصلی تصادفات شهری است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس ترافیک شهری کشور با اشاره به اینکه سهم تقصیر شهرداری‌های در تصادفات 272 مورد بوده است گفت: شهرداری تهران با 100 مورد تقصیر بیشترین سهم تصادفات را داشته است.

شهرداری تهران یکی از مقصران اصلی تصادفات شهری است
به گزارش خبرنگار انتظامی،‌ سرهنگ محسن مهرایی بیان داشت: بر اساس آمار شهرداری بوشهر دومین رتبه را در جدول تقصیر‌های سازمانی دارد. با توجه به این آمار شهرداری‌ها می‌بایست توجه داشته باشند. چرا که کمبود علائم و ایمن نبودن معابر می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد خسارات جانی و مالی شدیدی شود.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس در سال جاری به نسبت به سال‌های قبل با وجود اینکه در دو نوبت انجام گرفت اما با استقرار نیروها و همکاری متقابل مردم، روزهای چهارشنبه و یکشنبه ترافیک خاصی در شهر به وجود نیامد.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور با اشاره به اینکه از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه هماهنگی مابین شهرداری، آموزش و پرورش و پلیس استان‌ها برقرار شده بود ستاد مهر در تمامی استان‌ها تشکیل شد و پلیس عضو اصلی این ستاد بود.
با تشکیل این ستاد‌ها نتیجه حاصل شده آن چیزی بود که ما در روزهای اول بازگشایی مدارس شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار سرویس مدارس در اکثر استان‌ها قبل از بازگشایی مدارس از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند و ساماندهی آنها تکمیل شد تا ترافیک در روزهای اول بازگشایی مدارس مدیریت گردد.

مهرایی اظهار داشت: اعتماد خانواده‌ها به استفاده از سرویس مجاز مدارس نقش بسیار مؤثری در کاهش تردد خودرویی در شهر داشته است.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور با اشاره به همکاری فرهنگیان در کنترل ترافیک گفت: با استفاده از ظرفیت دبیران و معلمان و آموزش و پرورش می‌توان توسعه فرهنگ ترافیک را حاصل کرد.

وی بیان داشت: براساس مصوبه شورای ترافیک کشور پلیس مدارس با همکاری شهرداری برگزار شده است. که این پلیس مدارس با همکاری دانش‌آموزان می‌تواند از تخطی‌های صورت گرفته بکاهند.

وی اظهار داشت: تخطی از هشدار‌های پلیس مدارس به معنی بی‌توجهی به فرمان پلیس است و افراد خاطی جریمه خواهند شد.

مهرایی به ایمن‌سازی مقابل مدارس اشاره کرد و گفت: این طرح به مانند سال‌های قبل با جدیت دنبال می‌شود به خصوص در مدارسی که در حاشیه خیابان‌ها قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: برای ایمن‌سازی هر چه بیشتر، محل‌های موقتی برای توقف لحظه‌ای بعضی از والدین در ساعات بازگشایی مدارس تعریف شده و نسبت به نصب تابلو و خط‌کشی اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مجموعه اقدامات صورت گرفته در چهار‌ماهه اخیر بسیار مؤثر بوده و می‌توان تا پانزدهم مهرماه ادامه خواهد کرد تا هدف اصلی که همان افزایش ایمنی در معابر است حاصل شود.

مهرایی به طرح ویژه انتظامی، ترافیکی اشاره کرد و ادامه داد: از تردد خودروهای سنگین در مقابل مدارس جلوگیری شده و با تجمع بیهوده موتور‌سیکلت‌ها برخورد خواهد شد. که این طرح تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

وی به تصادفات صورت گرفته در چهار ‌روز تعطیلات اخیر اشاره کرد و گفت: در معابر شهری 11 تصادف منجر به فوت اتفاق افتاد که 12 نفر طی آن کشته شدند و طی این 4 روز هزار و 64 مورد تصادف جرحی در معابر شهری صورت گرفت. که عمده علل آن مربوط به راکبین موتورسیکلت و عابرین پیاده بوده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ادامه داد: در شهریور‌ماه گذشته از مجموع 150 فقره تصادف که منجر به فوت در صحنه شد 80 فقره مربوط به راکبین موتور‌سیکلت 49 فقره مربوط به عابرین پیاده بوده است.

وی به حادثه‌ساز بودن حواشی شهرها اشاره کرد و گفت: از مجموع تصادفات صورت گرفته در حواشی 35 درصد به خودروهای سنگین اختصاص داشته و حجم قالبی از تصادفات مربوطه به موتور‌سیکلت می‌باشد.

مهرایی اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال بیش از 4 هزار و 800 هزار کامیون متوقف و به پارکینگ انتقال داده شده‌اند.

وی به ضرورت استفاده از سرویس‌های مجاز مدارس اشاره کرد و گفت: کسانی که از خودروهای غیرمجاز برای جابجایی دانش‌آموزان استفاده می‌کنند براساس تبصره 3 ماده 14 قانون جدید اگر در هنگام ورود سانحه تصادف حامل دانش‌آموزان باشند به سخت‌ترین شکل آن برخورد خواهد شد و مدارسی که اقدام به جذب این سرویس‌ها کرده‌اند از نظر سهم سازمانی در تقصیر تصادف به عنوان عامل اصلی شناخته می‌شوند و به مراجع قضایی فرستاده خواهند شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول