اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

ضریب امنیت در کردستان از سایر استان‌ها بیشتر است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: هم‌اکنون ضریب امنیت در کردستان به مراتب از استان‌های مرکزی کشور بیشتر است.

ضریب امنیت در کردستان از سایر استان‌ها بیشتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج‏، ایرج حسن‌زاده امروز در سمینار فرمانداران و بخشداران استان کردستان که با حضور مدیرکل سیاسی وزارت کشور در استانداری استان برگزارشد، اظهارداشت: از آنجا که وزارت کشور متولی دو مقوله اساسی سیاست و امنیت است خواستار توجه و عنایت بیشتری نسبت به این دو حوزه هستیم.
وی با بیان اینکه حسن اعتماد مردم به مسئولان موجب بقا و ثبات نظام خواهد شد، تصریح کرد:  جلب اعتماد عمومی مردم توسط حاکمیت موجب سربلندی و پیروزی در مقابله با تمامی بحران‌ها و فتنه‌های علیه حکومت خواهد شد.
وی اعلام کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده فرمانداران استان رتبه هشتم را از نظر عملکرد در میان 30 استان کشور کسب کرده‌اند.
وی با اشاره به وضعیت استان کردستان در زمان قبل از انقلاب، افزود: زمان شاهنشاهی هیچ‌گونه خدمتی به مردم انجام نمی‌شد چراکه استراتژی نظام در آن وقت کمک و خدمت‌رسانی به  مردم نبود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه امروزه هیچ پرده و حایلی بین مسئولان و مردم وجود ندارد، ادامه داد: هدف و رسالت اصلی مسئولان ایران اسلامی خدمت صادقانه به مردم است.
حسن‌زاده گفت: قبل از انقلاب تنها 29 درصد مردم کردستان باسواد بودند در صورتی که هم‌اکنون 82 درصد مردم این استان از نعمت سواد برخوردار هستند.
وی ادامه داد: کردستان در قبل انقلاب تنها 470 دانشجو داشت ولی امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی بیش از 55 هزار دانشجو دارد که 60 درصد آن‌ها هم بومی‌ هستند.
وی در ادامه به افزایش جمعیت شهری در کل کشور اشاره کرد و گفت: افزایش جمعیت شهری مطلوب نظام نیست و امروزه حاشیه‌نشینی شهرها یکی از تهدیدات جدی به شمار می‌آید.
این مقام مسئول ادامه داد: در تعدادی از استان‌ها 70 درصد جمعیت شهری و تنها 30 درصد جمعیت روستایی دارند که این وضعیت باید کنترل شود.
وی با اشاره به جمعیت یک‌میلیون و 450 هزار نفری کردستان، اضافه کرد: هم اکنون 54 درصد جمعیت استان شهری و 45 درصد آن هم در روستا زندگی می‌کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه این استان در چند سال گذشته به عنوان استانی امنیتی مطرح بود، گفت: در دو سال گذشته گروه‌ کج‌اندیش دینی به نام سلفی با به شهادت رساندن دو تن از روحانیون استان  موجب ایجاد رعب و وحشت در مردم شدند که با همت عوامل همیشه بیدار اطلاعات دستگیر و به مجازات عمل خود رسیدند.
حسن‌زاده اعلام کرد: با وجود همه رخدادهای مذکور کردستان به عنوان امن‌ترین استان مرزی از سوی مسئولان امنیتی کشور مطرح شد.
وی خاطرنشان کرد: ضریب امنیت در کردستان به مراتب از استان‌های مرکزی کشور بیشتر است و امروز هیچ‌گونه مشکلی در این رابطه در استان وجود ندارد.
وی  عنوان کرد: وجود 3 میلیون و 454 مسافر و گردشگر  در نوروز امسال دلیل محکمی بر وجود امنیت در این استان را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از حضور رئیس جمهور در 66 اجلاس سازمان ملل متحد قدردانی کرد و افزود: اکثر ریاست جمهوری‌ها حاضر در این اجلاس واقف بر سیاست‌ها و استراتژی استکبار  هستند اما جرات بیان کردن آن را در این مجامع ندارند.
وی یکی از ویژگی‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور آن را داشتن شجاعت و اقتدار ذکر کرد و افزود: سخنرانی‌های شایسته و مقتدرانه دکتر احمدی‌نژاد تاثیرگذاری بسیاری بر سایر کشورهای دیگر داشته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه توجه ویژه به مردم یکی از خصوصیات بارز دولت و رئیس جمهور ایران است، گفت: سفرهای استانی دکتر احمدی‌نژاد نمونه بارزی از حضور فعال و مقتدارنه و اهمیت ویژه ایشان نسبت به اوضاع و احوال زندگی مردم است.
حسن‌زاده در ادامه عنوان کرد: این اقدامات ریاست جمهور موجب دلگرمی و افزایش ضریب اطمینان و اعتماد مردم نسبت به حاکمیت خواهد شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول