اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

شاعران الگوهای دفاع مقدس را به جوانان معرفی کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شاعران باید در قالب شعر، الگوهای دوران هشت سال دفاع مقدس را به جوانان و نسل امروز جامعه معرفی کنند.

شاعران الگوهای دفاع مقدس را به جوانان معرفی کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در جشنواره کشوری شعر بسیج در سالن اجتماعات گزار شهدای زاهدان اظهار داشت: میزبان امروز شاعران بسیجی، شهدا هستند و شعرا با بیان شعرهایی در زمینه دفاع مقدس؛ رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و رزمندگان را در طول هشت سال دفاع مقدس به انقلاب هدیه کردند.
وی افزود: شاعران باید با زبان شعر، افکار جوانان را به سمت و سوی دفاع مقدس سوق دهند و الگوهای دفاع مقدس را در قالب شعر به جوانان معرفی کنند.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان علاوه بر شهدای جنگ تحمیلی، شهدای زیادی را در درگیری با اشرار و حملات تروریستی تقدیم انقلاب کرده است از شاعران خواست تا این شهدا را به جوانان کشور معرفی کنند.
سلیمانی از شاعران خواست تا با بیان واقعیت‌های این استان، چهره محرومیت و نا امنی را از این استان بزدایند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با تبرک هفته دفاع مقدس و بیان رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان و شهدا، انسان‌های بسیار بزرگی هستند که با عظمت و رشادت‌های خود توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند.
علیرضا عظیمی جاهد افزود: شاعران افراد مهمی هستند که می‌توانند واقعیات جبهه و جنگ را با زبان شعر به نسل جوان انتقال دهند.
وی به وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: دشمن با ترفندهای زیادی خواست این وحدت را از بین ببرد که به لطف خدا و بیداری و هوشیاری مردم این منطقه، توطئه شوم دشمن نیز خنثی شد.
 فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای وحدت سیستان و بلوچستان و شهیدان شوشتری و محمد زاده از شاعران خواست تا خدمات ارزنده این شهدا را در این خطه از میهن اسلامی مردم کشور انتقال دهند.
در این مراسم چند تن از شاعران برجسته کشوری اشعار خود را در زمینه دفاع مقدس برای حاضران قرائت کردند.
در پایان این مراسم که با حضور 200 شاعر از سطح کشور برگزار شد از خانواده هشت شهید هنرمند استان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول