اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مشعر:

خدمت‌گزاران به اعتبار حضور حجاج عازم سفر حج میشوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مشعر در سومین نشست توجیهی خبرنگاران اعزامی به حج گفت: تمام خدمت‌گزاران به اعتبار حضور حجاج در این سفر حاضر می شوند.

خدمت‌گزاران به اعتبار حضور حجاج عازم سفر حج میشوند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حشمت‌الله قنبری همدانی در سومین نشست خبری توجیهی خبرنگاران در مؤسسه فرهنگی مشعر گفت: در سفر حج اولین مسئولیت ما ایجاد انس و مسئولیت و نیز‌ پرکردن خلا‌هایی است که ممکن است نظام روحی زائران را به هم ریخته باشد.
وی تأکید کرد: کار خبرنگاران سنگین‌تر از بقیه است و اگر مشکلاتی در کاروان‌ها و نیز ارائه خدمات وجود دارد، باید با دیده اصلاح منتشر شود.
مدیرعامل مؤسسه مشعر تأکید کرد: در سفر حج کمال مطلوب این است که مسائل دنیایی کنار گذاشته شود و سعه‌صدر زائران و خدمت‌گزاران به حجاج افزایش پیدا کند و اگر نقدی منتشر می‌شود، خردمندانه باشد البته به نظر من حتی نقد مغرضانه نیز می‌تواند حاشیه امنیت را برای مشکلات از بین ببرد.
قنبری با اشاره به جریان اخیری که به نام اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در کشور رخ داده گفت: این انحراف کل نظام را به طور ظالمانه زیر سؤال برده و به نظر من اختلاس نیست، بلکه محاربه افساد‌ فی‌الارض است و باید با عاملان آن به شدت برخورد شود.
قنبری تأکید کرد: اگر سایه استیضاح رسانه‌ها بر مدیران سایه وجود داشت، آنها حساب کار خود را می‌کردند و دچار چنین خطاهای فاحش نمی‌شدند و کسی که از رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی حساب نبرده، این نشان می‌دهد کار برخی رسانه‌ها تبدیل به حرفه و کاسبی شده به جای اینکه دغدغه مردم را بیان و مشکلات مردم را داشته باشند.
مدیرعامل مؤسسه مشعر با اشاره به مشکلات سفر حج گفت: در آن جا سعه‌وجودی مخاطب را باید بشناسیم و بعضی از اخبار منفی که برخی آنها مانند سم است، باید پرهیز شود و فضای سفر معنوی حج بی‌خودی ملتهب و هیجانی نشود.
قنبری تأکید کرد: مثلا اگر در فرودگاه‌های عربستان زائران سه یا چهار روز معطل بمانند و این خبر به ایران منتقل شود، چیزی جز التهاب ایجاد نمی‌کند البته گزارش‌های این گونه حتما باید به نماینده ولی فقیه در امور حج اعلام شود.
قنبری تأکید کرد: هر خبرنگار در سفر حج هم جایگاه مدیرمسئولی و هم مدعی‌العمومی را دارد و باید خود را ملزم به خدمت‌گزاری به حجاج بداند.
وی در مورد تجربه مدیران و روحانیون کاروان گفت: برخی افراد سابقه 50 سفر حج دارند و اطلاعات ارزشمندی از آنها می‌توان استخراج و منتشر کرد.
وی تأکید کرد: انتقال معایب سفر باید به صورت سازمان‌یافته انجام شود و گفتن مطالب به جا و به موقع و در زمان مناسب بسیار اهمیت دارد.
قنبری با بیان اینکه آستانه صبر کارگزاران در موسوم حج مقداری پایین می‌آید گفت: هم دغدغه اعمال و هم دغدغه انجام وظیفه وجود دارد و باید با صبر و حوصله این مشکلات را پشت سر گذاشت.
وی تأکید کرد: خدمتکار زائر کسی است که خودش را نبیند و آستانه تحمل خود را بالا برد و در این سفر نباید با همسفران خود با کنایه و طعنه صحبت کرد که این برای رفاقت سم است.
مدیرعامل مؤسسه مشعر در مورد دعای اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام در ماه مبارک گفت: از امامان معصوم نقل شده که ضیافت ماه مبارک رمضان یک ضیافت خاص برای مومنین است و سفر حج یک مهمانی ویژه‌تر برای برخی افراد است. لذا در همه دعاهای ماه مبارک درخواست می‌شود خداوند حج را هر ساله روزی مؤمن کند.
وی تأکید کرد: حج واقعا یک ضیافت خاص الهی و لازمه خروج زائر از خود و پیوستن به خدا است و باید اخلاق زائر بعد از برگشت از حج در برخورد با دیگران تغییر پیدا کند و آثار معنوی حج در آن آشکار شود.
قنبری همدانی سفر حج را یک تسویه حساب فرد با خود دانست و گفت: در آنجا خداوند قدرت محاسبه‌گری دارد که بر همه اعمال حاجی ناظر است و قبل از سفر حج باید محاسبه نفس، محاسبه مال و تطهیر زندگی از آلودگی و تطهیر اخلاق از آلودگی‌ها انجام شود.
قنبری تأکید کرد: سفر حج نباید جز برای ذات اقدس الهی انجام شود و کسی که قصد سفر خانه خدا کرده باید از خود رها شود.
وی تأکید کرد: به بیان عرفا حج یک مرگ طبیعی است که انسان خود را می‌میراند و محاسبه نفس انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه خدمتگزاران از جمله خبرنگاران به اعتبار حضور سایر حجاج در این سفر حاضر می‌شود، گفت: اگر کسی خدمت شایسته انجام ندهد هم به خود و هم به سایر زائران ظلم کرده است. زیرا کسانی هستند که 15 سال در نوبت سفر حج انتظار کشیده‌اند.
وی در پایان یادآور شد: خداوند به عزت امیرالمومنین این قدرت را به زائران حج بدهد که اهل حساب و کتاب و مراقبه نفس باشند.
انتهای پیام/ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول