اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرشچی خبر داد:

آغاز مطالعه خوشه فرش دستباف قم

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم عزم عمومی در راستای ارتقای فرش را زمینه‌ساز اشتغال بسیاری از جوانان استان عنوان کرد.

آغاز مطالعه خوشه فرش دستباف قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، جعفر فرشچی اظهار کرد: در پی سفر پربرکت مقام معظم رهبری در آبان سال گذشته به استان قم و تاکید ایشان بر لزوم توجه هر چه بیشتر صنایع دستی استان، این شرکت را بر آن داشت توسعه این هنر صنعت را در قالب مدل توسه خوشه‌ای به عنوان مدلی نوین در توسعه خوشه‌های کسب و کار در در دستور کار قرار دهد.
وی افزود: با توجه با اینکه حدود 90 درصد فرش‌های تولیدی قم، فرش ابریشم و صادراتی است بنابر این عزم عمومی در راستای ارتقای این‌ کالای صادراتی در بازارهای بین‌المللی می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان را فراهم کند.
فرشچی با تاکید بر مزیت چشمگیر استان در این هنر صنعت بیان کرد: به دنبال طرح موضوع استفاده از مدل توسعه خوشه در احیای فرش دستباف، شرکت شهرک‌های صنعتی طبق روال توسعه، مطالعات امکان‌سنجی این خوشه را آغاز کرده و با عقد تفاهمنامه همکاری با سازمان بازرگانی استان و مرکز ملی فرش ایران، به عنوان نهاد متولی فرش دستباف، زمینه همکاری‌های فی مابین را فراهم کرده است.
مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم در خصوص لزوم فرهنگ‌سازی مدل خوشه در اتحادیه و اصناف تصریح کرد: یکی از فاکتورهای اصلی در موفقیت توسعه خوشه و دستیابی به برنامه عمل مطلوب، تعامل مناسب عامل توسعه خوشه با ذینفعان صنف است که در این خصوص شرکت شهرک‌های صنعتی سعی کرده با تربیت نیروهای توانمند و آشنا به هنر صنعت فرش دستباف و استفاده از این افراد در انجام مطالعات امکان‌سنجی و گردآوری اطلاعات مورد نیاز بخشی از مسیر فرهنگ‌سازی و اعتماد‌سازی توسعه خوشه را به انجام رساند.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های استان در راستای کمک به توسعه بازار فرش دستباف قم، ایجاد نمایشگاه دائمی است که در دستور کار سازمان بازرگانی در سال جاری قرار گرفته و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز آمادگی خود را در خصوص تبادل تجربیات و اجرایی کردن پروژه جاری اعلام کرده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول