اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام (ره) کردستان خبر داد:

اجرایی طرح ساماندهی مددجویان کمیته امداد در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از اجرای طرح پالایش با رویکرد توانمند‌سازی و ساماندهی مددجویان این نهاد در این استان خبر داد.

اجرایی طرح ساماندهی مددجویان کمیته امداد در کردستان
محمدامین شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: طرح توانمند‌سازی راهکاری هدفمند برای جبران نواقص شیوه‌های خدمت‌رسانی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
وی افزود: این طرح با توجه به مصوبه مجلس و دولت مبنی بر خروج سالانه 10 در صدی مددجویان توانمند در این نهاد،  هم‌اکنون در کمیته امداد کردستان در حال اجرا است.
به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان، از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 5 هزار و 600 خانوار مددجویی کردستانی که قابلیت توانمند شدن را دارند در سطح استان شناسایی شده‌اند.
شریفی خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور ماه امسال زمینه خروج بیش از 2 هزار خانوار از تعداد مذکور فراهم شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی انجام شده طرح خودکفایی و توانمند کردن مددجویان با جدیت در کمیته امداد کردستان دنبال می‌شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان یادآور شد: مددجویانی که طی سال‌های متمادی از خدمات مستمر این نهاد استفاده می‌کنند با اجرای سیاست توانمند‌سازی از چرخه حمایتی امداد خارج می‌شوند.
شریفی اضافه کرد: تمام تلاش این نهاد حرکت در راستای کاهش آمار مددجویان و مستمری بگیران با توانمند ساختن آنان است.
وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در سال جاری با جدیت طرح توانمند‌سازی مددجویان را دنبال و این سیاست را تا رسیدن به سطح مطلوبی از توانمند کردن آنان ادامه می‌دهد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان اقدامات فرهنگی به منظور نهادینه کردن فرهنگ کار و اشتغال در این استان را ضروری دانست و گفت: اجرای موفق توانمند‌سازی و اشتغال مددجویان بدون همکاری سایر نهادها و مسئولان امکانپذیر نیست.
شریفی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های بیمه اجتماعی خانوار، اشتغال و خود کفایی، پرداخت جهیزیه و خدمات مشاوره‌ای اقداماتی ارزشمندی در راستای بسترسازی و تحقق طرح ساماندهی و توانمندسازی مددجویان است که به صورت مستمر در کمیته امداد دنبال می‌شود.
وی در پایان افزود: بر اساس سند چشم انداز و برنامه توسعه حل مشکلات و توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در این استان است.
انتهای پیام/‌صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول