اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل خبر داد:

تغییر دستورالعمل صدور مجوز برداشت شن و ماسه

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل گفت: از این پس صدور مجوز معادن شن و ماسه از سوی فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

تغییر دستورالعمل صدور مجوز برداشت شن و ماسه
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، یدالله اکبرزاده شب گذشته در ستاد مدیریت بحران این شهرستان با اعلام اینکه نحوه واگذاری معادن شن و ماسه در مازندران در حال تغییر است، یادآور شد: صدور مجوز استانی برای معادن شهرستان‌ها موجب می‌شد که نتوان به درستی بر این امر نظارت کرد.
وی با تاکید بر اینکه این فرمانداری‌ها هستند که پس از بروز تخلفات این معدن پاسخگو باشند، گفت: زمانی که تخلفی از این شرکت‌ها صادر می‌شود نهادی که مجوز می‌دهد باید نظارت کند.
فرماندار آمل با اشاره به سیل اخیر در استان یادآور شد: یکی از دلایل بروز این سیل‌ها برداشت بی‌رویه از معادن شن‌ و ماسه در نزدیکی رودخانه‌ها بود که موجب بروز این سیل شده بود.
اکبرزاده با بیان اینکه تعدادی از این شرکت‌ها تخلفاتی در زمینه برداشت غیرمجاز و بیش از میزان مجوز داده شده دارند، افزود: برای اینکه بتوان نظارت شهرستانی بر این معادن داشت باید نظر فرمانداران در این زمینه شرط اصلی باشد.
وی با اعلام اینکه دستورالعمل جدید برای مدیریت بر معادن شن و ماسه در حال تدوین است، اظهار امیدواری کرد با ابلاغ این دستورالعمل بتوان از میزان برداشت‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها کاست.
فرماندار آمل با اشاره به اینکه پیش از وقوع حوادث توجیه و آموزش مردم نقش اساسی را دارد، افزود: باید پیش از وقوع حوادث فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه انتقال و دریافت تجربیات در مدیریت بحران ضروری است، گفت: در زمینه بحران‌ها و حوادث تنها یک دستگاه‌ متولی نیست و همه دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند.
اکبرزاده با اشاره به جبران خسارت سیل ماه اخیر در بخش لاریجان خاطرنشان کرد: در ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران بر پرداخت این خسارت‌ها تاکید شده است.
انتهای ‌پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول