اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد:

توسعه 400 هکتاری جزیره نگین در برنامه بلندمدت

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در حال حاضر 30 هکتار اراضی در جزیره نگین داریم که در آینده نزدیک آن را تا 70 هکتار توسعه می‌دهیم و برای بلندمدت نیز برنامه توسعه 400 هکتاری این جزیره را مدنظر داریم.

توسعه 400 هکتاری جزیره نگین در برنامه بلندمدت
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد راستاد دوشنبه شب در نشستی خبری اظهار داشت: با اتصال جاده دسترسی جزیره نگین ، این جزیره عملاً از جزیره بودن خارج شد و به پس کرانه بندر بوشهر متصل شده است.
راستاد گفت: هم اکنون جاده دسترسی این جزیره که حدود 2.5 کیلومتر است به پایان رسیده و تا پایان امسال نیز علمیات روسازی و آسفالت آن به پایان می‌رسد.
وی با بیان اینکه این جزیره فرصت طلایی جدید برای بندر بوشهر فراهم می‌کند، افزود: بندر اصلی بوشهر در آینده جزیره نگین است که تمامی ظرفیت‌های بندری با توجه به فراهم بودن فضا و آزادی عمل در آن پیاده سازی می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: جزیره نگین، نگین بندر بوشهر است و مهم‌ترین فعالیت‌های بندری در آن اتفاق می‌افتد.
راستاد گفت: در حال حاضر 30 هکتار اراضی در جزیره نگین داریم که در آینده نزدیک آن را تا 70 هکتار توسعه می‌دهیم و برای بلند مدت نیز برنامه توسعه 400 هکتاری این جزیره را مدنظر داریم.
وی با تاکید بر اینکه در آینده بندر اصلی در جزیره نگین است، افزود: در حال حاضر محوطه‌های بندری ما به لحاظ وسعت، متناسب با آبخور و تناژ کشتی‌ها نیست که با بکارگیری جزیره نگین این مشکل مرتفع می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: یک پایانه کانتینری با ظرفیت 600 هزار TEU در این جزیره ایجاد می‌شود که ظرفیت کانتیری بندر بوشهر به یک میلیون TEU می‌رسد.
راستاد افزود: همچنین با احداث مخازن فرآورده‌های نفتی می‌توانیم سالانه سه میلیون تن از این بندر تخلیه و بارگیری داشته باشیم.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول