اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

گزارش فارس از سی‌امین سالگرد شهادت شهید مهدی رجب‌بیگی/

«رجب‌بیگی» شهید جهاد کبیر و جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: عضو شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه شهید رجب‌بیگی به جرم کار فرهنگی توسط منافقین به شهادت رسیده است، گفت: جهاد قلمی نوعی از «جهاد کبیر» است که باعث روشنگری و ایستادگی در جامعه می‌شود و باید تداوم پیدا کند.

«رجب‌بیگی» شهید جهاد کبیر و جنگ نرم است
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، سی‌امین سالگرد شهادت شهید مهدی رجب‌بیگی فاتح لانه جاسوسی آمریکا با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، آیت‌الله «عباسعلی اختری» امام جماعت مسجد جامع جمهوری و جمع کثیری از خانواده شهدا و ایثارگران در مسجد جامع جمهوری تهران عصر امروز برگزار شد.
آیت‌الله اختری که در سال‌های 42، 54 و 56 توسط ساواک دستگیر و روانه زندان شده است، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجب‌بیگی در این مراسم اظهار داشت: بدون تردید جایگاه شهید رجب‌بیگی و فرهنگ جهاد و شهادت ادامه دارد و بدون تردید این راه پیروزی است.
وی با بیان اینکه جهاد دارای پنج نوع است، گفت: از جهاد یک‌بار در قرآن نام برده شده است. ما بیشتر جهاد اکبر و جهاد اصغر را می‌شناسیم اما این جهاد کبیر است که کمتر به آن پرداخته شده است و در میان دیگر جهادها باید تلاش کنیم که بیشتر به آن بپردازیم.
اختری با بیان اینکه شهیدان مطهری، مدنی، بهشتی، دستغیب، صدوقی، هاشمی و دیگر متفکران دارای جهاد کبیر بوده‌اند، تصریح کرد: این شهدای عزیز به جرم روشنگری کشته شده‌اند و نوعی از جهاد کبیر را انجام داده‌اند و باید تلاش کنیم تا بیشتر به این بعد جهادی پرداخته شود.
پدر شهید نورالله اختری در ادامه یادآور شد: شهید رجب‌بیگی به جرم کار فرهنگی و تسلیم نشدن در برابر منافقان به شهادت رسید و نوعی جهاد کبیر را انجام داد. به راستی که مبارزه با نفس، تسلیم نشدن و قاطعیت نشان دادن جزیی از این جهاد است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه پیشین سمنان در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ جهاد کبیر از جهاد اصغر بالاتر است، یعنی اینکه قلم عالم از خون شهید بالاتر است و باید تلاش کرد قلمی که راه و رسم شهید را ترسیم کرده آن را الگو سازیم و اعتقاد من براین است روشنگری و ایستادگی با این نوع جهاد باید تداوم پیدا کند چرا که شاخه‌ای از جهاد کبیر است.
به گزارش «توانا»،‌ تجلیل از مادر این شهید والامقام و پخش فیلم قرائت بیانیه دانشجویان پیرو خط امام در نماز جمعه توسط شهید مهدی رجب‌بیگی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
شهید «مهدی رجب بیگی» که شهید شاخص در سال 90 از سوی سازمان بسیج مستضعفین شناخته شده است، نماد بصیرت، جهاد و شهید مبارزه با نفاق است.
این شهید والامقام از نیروهای جهاد و جزو دانشجویان پیرو خط امام و فاتحان لانه جاسوسی بود که در جریان درگیری با منافقان کوردل در پنجم مهر سال 1360 در خیابان صبای جنوبی به فیض شهادت نایل آمد.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول