اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

فرهنگیان سهم زیادی در پیشبرد اهداف انقلاب دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به جانفشانی فرهنگیان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی گفت: فرهنگیان سهم زیادی در پیشبرد اهداف انقلاب دارند.

فرهنگیان سهم زیادی در پیشبرد اهداف انقلاب دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فرهنگیان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک بهار تعلیم و تربیت اظهار داشت: فرهنگیان با پیروی از ولایت فقیه نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی در مقاطع مختلف داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه 36 هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب شده است، تصریح کرد: 4 هزار و 900 فرهنگی شهید از جمله افتخارات فرهنگیان در طول هشت سال دفاع مقدس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه از این 49 معلم از استان زنجان در جبهه حق علیه باطل شهید شده‌اند، یادآور شد: 410 دانش آموز شهید نیز متعلق به استان زنجان است.
وی 425 جانباز و 93 آزاده را از فرهنگیان استان زنجان در جبهه‌های حق علیه باطل عنوان کرد.
نظری بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و افزود: انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های آینده از طریق زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس میسر است.
وی با اشاره به اینکه در دوران هشت ساله دفاع مقدس ملت ایران فقط با رژیم بعثی عراق نمی‌جنگید، ابراز داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس نظام اسلامی با تمام دنیای استکبار پیکار کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس برکات زیادی برای کشورمان داشته است، تصریح کرد: رسیدن به خودکفایی، اعتماد به نفس و خودباوری، کسب افتخارات متنوع در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری از جمله این برکات است.
وی سهم ایران در تولید علم و فناوری در دنیا را 11 درصد ذکر کرد و گفت: در حالی جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطر نشان کرد: ایران اسلامی توانمندی‌های زیادی در عرصه‌های مختلف از جمله دانش هسته‌ای، ‌آی‌تی، نانو و سلول‌های بنیادی در دنیا کسب کرده است و در خیلی از زمینه‌ها‌ پیشتاز است.
وی با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز باعث مقاومت و پایداری نسل امروز است، تصریح کرد: یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ راه اندازی کاروان‌های راهیان نور است که با همکاری خوب آموزش و پرورش و سپاه انجام می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول