اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

قاری فلسطینی رتبه برتر مسابقات قرآن روسیه را کسب کرد

خبرگزاری فارس: در دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه که روز گذشته در مسکو برگزار شد، قاری 28 ساله فلسطینی رتبه برتر این مسابقات را کسب کرد.

قاری فلسطینی رتبه برتر مسابقات قرآن روسیه را کسب کرد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، سعید داوود قاری 28 ساله فلسطینی در دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه که روز گذشته در مسکو برگزار شد به مقام برتر دست یافت.
بنابر این گزارش در این مسابقات قاریان و حافظان قرآن از 36 کشور جهان از جمله بلژیک، فرانسه، انگلیس، افغانستان، یونان، بوسنی و هرزگوین، غنا، تانزانیا، سومالی، سوریه و کامرون حضور داشتند.
در این مسابقات که در کنار آن نمایشگاه هنرهای خطاطی قرآن و موسیقی نیز برگزار بود، حافظ قرآن مراکشی مقام دوم و یک شرکت‌کننده عربستانی مقام سوم را دریافت کرد.
راوی عین‌الدین رئیس شورای مفتیان روسیه درباره این مسابقات گفت: از طریق این مسابقات به دنبال نشر تعالیم قرآن کریم هستیم چراکه انسانی که عاشق کلام الهی است آن را نیز دنبال کرده و فساد نمی‌کند بلکه کرامت انسان را پاس می‌دارد.
بنابر این گزارش مسابقات قرآن روسیه از سال 2000 تاکنون توسط شورای مفتیان این کشور و با همکاری وزارت خارجه و فرهنگ سوریه همه ساله برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، «پیمان ایازی» حافظ کل قرآن کریم و برگزیده مسابقات کشوری سال 89، تنها شرکت‌کننده ایرانی دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم روسیه بود.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول